13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    fedde123

Gebruikers verdwenen in inlog scherm

Hallo,

Als ik mijn Imac opstart mis ik een gebruiker op mijn inlog scherm.
    Toen ik de mac net kocht was mijn inlog scherm ander dan voorheen (mooier), misschien heeft het hier iets mee te maken.
    Als ik op een andere gebruiker inlog en daarna weer uitlog krijg ik vervolgens een heel ander inlog scherm maar daar staat de gebruiker wel op.
    Wat kan ik hier aan doen?

gr Fedde

Bijdrager
    wdele

Heb je de iMac ooit geupdate?

Bijdrager
    fedde123

ja ik hou de updates bij als er één is update ik hem gelijk!(y)

Bijdrager
    wdele

En het updaten van Mac OS X? Doe je dat?

Bijdrager
    mollie319

Ik zou het eerder zoeken onder Systeemvoorkeuren en dan Gebruikers en Groepen….
    vreemd fenomeen in ieder geval, dat wel.

Bijdrager
    BartbookAir

Als je de iMac wakker maakt uit slaapstand, geeft die alleen de laatst gebruikte gebruiker weer (waarmee je werkte op het moment dat hij in slaapstand ging). Je ziet dan de bureaubladachtergrond met een kadertje waarin je terug kan aanmelden (of de standaard achtergrond als een app in fullscreen open stond op het moment dat hij in slaapstand ging). Je kan dan onderaan klikken op ‘Andere gebruiker’, waarna je in het inlogscherm komt met alle gebruikers (grijze linnen achtergrond). Dat is ook het scherm dat je normaal gezien te zien krijgt bij het opstarten als je de iMac volledig hebt afgesloten en als je een gebruiker uitlogt.

Het verschil tussen de inlogschermen en het missen van gebruikers daarop, lijkt me dus te liggen aan het feit dat je de ene keer de iMac wakker maakt uit slaapstand (alleen laatst gebruikte gebruiker), en de andere keer een gebruiker uitlogt/de iMac opnieuw opstart.

Bijdrager
    fedde123

@BartbookAir ,
    Het gaat erom dat ik niet AL(wel de andere 3) mijn gebruikers te zien krijg bij het opstarten (dus niet uit slaapstand wekken want dan doet hij het wel)
    Maar bedankt voor de moeite:)

Bijdrager
    fedde123

@mollie319

al helemaal af gespeurd helemaal niks te vinden daarover helaas! Maar ook bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    BartbookAir

Hm, oké, dan weet ik het ook zo direct niet.

fedde123 op 17 juni 2013

Toen ik de mac net kocht was mijn inlog scherm ander dan voorheen (mooier), misschien heeft het hier iets mee te maken.

Hoe zag je inlogscherm er dan vroeger uit en hoe nu? Wat is er ‘anders’?

Bijdrager
    GoeieDag

FileVault aan?

Bijdrager
    fedde123

@BartbookAir

Vroeger zag hij eruit zoals het inlog scherm na sluimer stand eruit zag. Nu is het alleen een wit scherm met het apple logo plus 3 gebruikers (inplaats van 4)

Bijdrager
    fedde123
    Bijdrager
    fedde123

het is opgelost! een gebruiker had ik niet geactiveerd met Filevault, dus was hij er ook niet bedankt voor de moeite iedereen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.