3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

Gebruikers switchen lukt niet

Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem….. Ik heb op de iMac G5 serie 2 accounts onder 10.4.11.
    Dit werkt al 1 jaar goed, maar het rare is dat ik de laatste tijd niet meer kan switchen tussen deze twee accounts. Als ik in account 1 zit te werken en wil switchen (via snel switchen) naar account 2 doet ie dit maar knalt na 2 seconden naar het inlogscherm. Dit geld ook van account 2 naar account 1… ik moet echt het account (1 of 2) afmelden om vervolgens in het andere account te kunnen werken….. erg lastig als je met z’n tweeen op 1 machine werkt…… de PRam zappen heeft geen invloed gehad. nieuw account aanmaken als test heeft ook geen invloed gehad….. iemand ideeen

Alvast dank.

JBStudio

Bijdrager
    csteelooper

Toevallig nieuwe hardware en/of software geïnstalleerd? Ik weet dat de drivers van onder andere sommige EPSON scanners moeilijk kunnen doen met Fast User Switching. Ook bij sommige applicaties komt dit voor. Voorbeelden daarvan heb ik helaas niet bij de hand.
    De problemen die kunnen ontstaan bij gebruik van Fast User Switching icm deze ‘boosdoeners’ zijn zeer divers: van het spontaan sluimeren tot een forced logoff en in het ernstigste geval zelfs een systeem dat weigert te starten. In dat geval kun je proberen of je de Mac in Safe Mode kunt starten (Shift drujkken tijdens start — kan LANG duren) en kijken of het dan wel wil werken.
    Wat je dus allereerst moet doen is nagaan of er software- of hardwareaanpassingen geweest zijn. Meestal zijn fabrikanten en ontwikkelaars wel zo aardig om problemen icm Fast User Switching te vermelden op de ondersteuningspagina’s. Als je recentelijk hardware of software hebt ge├»nstalleerd waarbij zich het probleem manifesteert en dit is bekend bij de fabrikant, kun je twee dingen doen: of je controleert de site van de fabrikant voor aanwijzingen en/of updates, of je schakelt Fast User Switching uit.

Succes.

Bijdrager
    JBStudio

Bedankt voor je snelle reactie…… Was inderdaad vergeten te melden dat het in safe mode geen problemen geeft. Dus zal dan wel met drivers te maken hebben….. mmmmmm moet ik echt goed nagaan wat er rond die tijd geinstalleerd is. Ik ga het na…… mocht er nog een andere oplossing zijn, hoor ik het graag.

Nogmaals dank voor de snelle reactie!

Groet,
    JBStudio

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.