7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dede

Gebruikers in Systeemvoorkeuren

Ik heb net Panther op een nieuwe Emac geinstalleerd. Achteraf heb ik de gebruikersnaam veranderd. Echter nu staan er, vreemd genoeg, de 2 gebruikersnamen in de gebruikersmap, zowel de oude als de nieuwe. Onder systeemvoorkeuren staat echter maar 1 gebruiker ( die met de nieuwe gebruikersnaam) Bij het opstarten van de computer neemt hij steeds de oude gebruikersnaam als thuismap ( in deze map staan enkel de mappen ‘bureaublad en library’) . Hoe kan dit en hoe los ik dit op ?

Bijdrager
    juhe

Ik ben eenmaal zo onwetend geweest om de naam van mijn thuismap te veranderen met als gevolg dat bij het opstaten al mijn mappen verdwenen waren (via spotlight nog wel terug te vinden) en al mijn instellingen weer in de fabrieksstand werden teruggezet en dat ik elke keer weer mijn e-mail account opnieuw moest instellen, ook waren mijn e-mail berichten verdwenen (ook weer via spotlight terug te vinden) mijn thuismap was ook enkel gevuld met de door jou genoemde mappen. het makkelijkste voor mij was een nieuw beheerdersaccount aan te maken, mijn gebacktupte mappen terug te zetten en mijn e-mail opnieuw van de server te halen (gelukkig had ik mail zo ingesteld dat ze pas na 1 maand van de server verdwijnen). en daarna nooooooit meer de naam van mijn thuismap veranderen. ook had ik het geluk dat eea al na 3 dagen na de aanschaf van mijn imac gebeurde.

succes

juhe

Bijdrager
    dede

stom van mij dus. Ik denk dat ik gewoon opnieuw een schone installatie ga doen. Ik had het vanochtend pas geinstalleerd , zucht… :oops: :(

Bijdrager
    juhe

waarom een schone installatie, een nw account is toch veel eenvoudiger??

Bijdrager
    juhe

waarom een schone installatie, een nw account is toch veel eenvoudiger??

Bijdrager
    juhe

sorry 2x geklikt

Bijdrager
    dede

is zo, maar dan staat er weer een gebruiker die daar niet hoort… vind ik irritant

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.