10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Nora is back

Gebruikers ervaringen MacBook 12"

Beste OMT-forumleden,

Wie heeft er ervaring met de MacBook 12″?

Hoe verhoudt het batterijgebruik zich t.o.v. de Air?
    Hoe verhoudt het batterijgebruik zich t.o.v. je vorige laptop? (Wat had je hiervoor?)
    Voldoet de i5 voor Office- en mail- en internetgebruik?

Andere punten waarvan je zegt: “let en denk daarom!”

Alvast dank!

Nora

Bijdrager
    youp

Hallo,

Even een korte reactie zo vlak voor het eten, over de vragen mbt de batterij, ik had hiervoor een 13 inc Air uit 2013, en de accu is ongeveer hetzelfde als destijds bij aankoop, regulier gebruik (muziek via bluetooth, powerpoint open, internetten, aantekeningen maken, via iBooks boeken lezen etc) dan lukt de 8 uur wel. Record is, scherm uit muziek via zijn eigen speakers, wifi en bluetooth wel aan, 25 min met 1 procent batterij muziek spelen.

Verder, er zit geen i5 in, dus dat lijkt me een niet relevante vraag, maar ja, ook de i5, zoals in de air, voldoet voor je gebruik. De intel core m (uit de 12 inch) voldoet daar ook voor.

Verder, let op, als je deze koopt, dan worden 13 inc airs log en groot en zwaar.

Bijdrager
    TheBigZ
    youp op 27 september 2015

Verder, let op, als je deze koopt, dan worden 13 inc airs log en groot en zwaar.

12″ MB 0,92kg, 11″ MBA 1,08kg, 13″ MBA 1,35kg.

Bijdrager
    wdele

Hoe verhoudt het batterijgebruik zich t.o.v. de Air? Meh, batterij valt beetje tegen.
    Hoe verhoudt het batterijgebruik zich t.o.v. je vorige laptop? (Wat had je hiervoor?) MacBook Pro 13″
    Voldoet de i5 voor Office- en mail- en internetgebruik? Ja.

Bijdrager
    Nora is back

Dank voor de reacties!

Juist, niet i-versies, maar de M1.1, M1.2, M1.3.

Ik twijfel een beetje ivm accuduur.

Momenteel heb ik een Air 11″ (1.4, 2014). Qua gewicht en omvang verschilt de 12″ niet heel veel. Ik heb zelfs soms het gevoel dat ik erop achteruit kan gaan zelfs, in totaal.

Bijdrager
    Brombeer

ik heb die 12″ altijd geweldig gevonden, vooral de latere Firewireversie, maar op de duur had die g3-processor toch wel zijn beperkingen…

Bijdrager
    annor

Ik heb ‘m nu een paar maanden en ben er erg tevreden mee. Hiervoor een Macbook Air 13″ en die ervaar ik nu als groot en zwaar 😉
    De batterij is prima. Mijn Air was van 2011 en de batterij daarvan ging vrij snel leeg, dus lastig vergelijken. Ik gebruik hem voor de zaken die je noemt (office, email, internet, beetje muziek streamen) en dat gaat uitstekend. Het toetsenbord was even wennen maar inmiddels vind ik het prettiger werken dan dat van de Air. De compacte bouw en het lichte gewicht zijn erg prettig (ik ben veel onderweg). Het retinascherm is echt een plus boven de Air. En die ene USB-C poort is voor mij geen enkel probleem. Kortom, ik ben super tevreden.

Bijdrager
    Nora is back

Dank voor jullie reacties!

Welke versie hebben jullie?

Bijdrager
    computer space

Ik vond m te flimsy. Een Air is veel degelijker maar die heeft een waardeloos scherm. Heb nu een Mickeysoft.

Bijdrager
    rico91

Heb zelf een macbook pro 2012 (zonder retina).
    Mijn tip. Vervang de hdd gelijk door een ssd.
    Mijn mac is nu 3 jaar oud en is nog steeds rete snel.
    De accu gaat nu nog 6 tot 7 uur mee bij 100%.
    Dit heb ik zelf nog niet eerder meegemaakt bij een windows laptop.
    Apple is wel wat duurder dan andere merken, maar ik ben er inmiddels achter dat dit niet alleen om een populaire naam gaat, maar ook om kwaliteit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.