5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk Stolker

gebruiker updaten, niet systeem

Ik heb problemen met een account. De problemen zijn onder andere: Beeldscherm gaat op zwart (slaap), maar komt daar niet meer uit. Ik kan Mail en Adresboek niet opstarten, ik kan geen tekstprogramma’s opstarten, volgens mij heeft dat iets met de fonts te maken, en net zijn na een herstart alle icons uit de Dock verdwenen en vervangen door de standaardset. Het vreemde is dat die problemen bij EEN account op deze computer zijn, bij andere accounts kan ik WEL Mail en Adresboek opstarten, etc. etc. Ik ben de vele problemen beu (ik had ze enkele weken geleden ook), en ik wil nu een clean install van dat ene account doen. Kan dat, omdat de rest van de computer goed werkt?

Hoe kan ik dat ene account met problemen bijwerken? Is er iets (een voorkeuren-bestandje) dat ik kan weggooien en herstarten? Ik zeg maar wat. Of kan ik met de instalatie-cd’s dat ene account ‘herinstalleren’??

( Ik heb hier op het forum gezocht of dit al was behandeld, maar ik kon het niet vinden… )

Bijdrager
    iJoost

Maak gewoon een nieuw account. Dat lijkt me zo te horen een uitstekende oplossing.;-)

Bijdrager
    Wouter I

Heb met verschillende accounts ook eens problemen gehad. Ook dat sommige accounts het prima doen en andere niet. Bij mij stopte Safari er om de haverklap mee, en altijd als ik 1 letter in een invulveld intikte.
    Enige oplossing was toen inderdaad om kapotte account weg te gooien en opnieuw aan te maken.
    Dat heb ik toen vanuit een wel werkend administrator account gedaan.

Om data en voorkeuren van bijv. mail en adresboek te bewaren zijn er prima backup oplossingen.
    Eerst backup maken, dan account deleten en en nieuw (leeg account) aanmaken, daarna backup van voorkeuren en data terugzetten
    Zelf gebruik ik dotmac syncen en backup van apple, maar er zijn vast andere oplossingen die het ook doen.

Bijdrager
    Henk Stolker

Bedankt voor de tips. Ik wou dat ik Backup had gehad, dan kon ik nu makkelijk alles terugzetten. Maar nu dat account niet goed meer is, en de boel om de haverklap vastloopt, ga ik dat account niet meer Backuppen (maar wel een goede tip dus).

Ik maak nu een nieuw account aan, naast het oude account, en ga dan van alles overzetten. Is dat een goed idee? Dan hoef ik niet alles eerst te backuppen (want alle bestanden staan gewoon op de harde schijf), en programma’s als Mail en Adresboek werken toch niet meer op het oude account.

Bijdrager
    iJoost

Alleen geen dingen overzetten waar je problemen mee hebt. Lijkt me een strak plan.;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.