4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    joostmeurs

Gebruiker uitsluiten van gedeelde map

Ik heb voor een van onze kinderen een account aangemaakt met ouderlijk toezicht.

Zij heeft dan echter ook toegang tot onze gedeelde map. Is er een mogelijkheid om dat te voorkomen?

Eerst gaf ik haar namelijk toegang via het gast account, maar dan worden alle gegevens verwijderd als ze uitlogt.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Misschien helpt de optie “Gebruik eenvoudige Finder”? Anders kan je de rechten op die map aanpassen.

Bijdrager
    fixar

ga naar de gedeelde map

doe cmd + i

Open het slotje rechtsonder met jouw beheerderswachtwoord

2 mogelijkheden:

OF
    druk op het plusje en voeg de naam van het account van je kind toe en geef deze “alleen schrijven (aflevermap)” rechten…. Dan kan ie er alleen bestanden naar toe kopiëren maar er niet in kijken…

OF
    voeg de namen van de accounts toe die lees en schrijfrechten moeten hebben tot deze gedeelde map en pas vervolgens de rechten aan van de rest (“everyone”) naar “geen toegang”

Na de aanpassingen kun je e.e.a. even testen of het gewenste resultaat behaald is.

Bijdrager
    joostmeurs

Beide opties werken niet.

De tweede optie zorgt voor vage problemen zoals het niet kunnen inloggen op je icloud account.

Wat uiteindelijk werkte is de rechten van “everyone” en van mijn dochter naar “aflevermap” zetten in de gedeelde map.

Bedankt voor het meedenken!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.