9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Gebruiken zonder registreren? (vraag veranderd..)

Ok, ik zal de vraag anders formuleren…

Ik koop een Mac, en koop het programma CS2 van iemand over…

Moet je je dan registreren om het volledig te kunnen gebruiken?
    En als de ander nou nog geregistreerd staat, ben je dan beperkt in de gebruikersmogelijkheden?

Alvast bedankt voor reacties..

ps. sorry voor mijn eerdere vraagstelling.

Moderator
    unSOUND

Die manier van werken is illegaal, en daar mogen we je dus ook niet mee helpen.

Gast
    Anoniem
    ”thomasaafjes”

Stel;

ik heb een mac, maar daar zit b.v. nog geen CS2 op of Microsoft Office.
    Ik ken iemand die dat heeft, dus leen de installatie cd’s en installeer ze (of download een programma en installeer dat)

Kan ik ze dan volledig gebruiken?

Dus zonder dat ik ze moet registreren omdat je anders een beperkte versie krijgt..?

Graag uitgebreide reacties omdat dit mijn enigste struikelpunt tegen aanschaf van een Mac is..

Voor zover ik weet is deze werkwijze op een PC net zo illegaal als op een Mac.
    Feit blijft, als je specifieke software op je computer wil, zul je ervoor moeten betalen.

Bijdrager
    iRobjuh

Wanneer jij de software van een ander koopt en zelf de licentie in bezit hebt
    kan de ander de software wel blijven gebruiker maar sta jij in je recht.
    Op dat moment is de ander in overtreding en hoef jij je geen zorgen meer te maken.

Inactief
    Anoniem
    ”NOOBnl”

Wanneer jij de software van een ander koopt en zelf de licentie in bezit hebt
    kan de ander de software wel blijven gebruiker maar sta jij in je recht.
    Op dat moment is de ander in overtreding en hoef jij je geen zorgen meer te maken.

Maar je bent dus niet beperkt in gebruik als de ander hem geregistreed houdt…
    Of hoef je uberhaupt niet te registreren?

Moderator
    unSOUND

Registreren is maar zelden verplicht. Ik ken slechts een paar programma’s waar dat verplicht is. ALS dat verplicht is, moet de ander zijn registratie overdragen inderdaad, anders zal het misschien niet eens werken, of werkt het wel, maar is het illegaal.

Bijdrager
    505

Soms heb je aan de (gekochte) serial al genoeg. :roll:

Moderator
    unSOUND

Maar de vraag is: Stel dat je een programma tweedehands koopt van iemand, en die heeft hem indertijd geregistreerd bij die firma, is jouw licentie dan wel of niet legaal op het moment dat de verkoper de registratie niet heeft ingetrokken bij de makers van de software ?

Bijdrager
    iRobjuh

Ja en zoals ik al zei. NEE op dat moment ben jij niet illigaal bezig.
    Echter wat de vraagsteller zelf ook al aangaf het kan zijn dat je
    in functionaliteit beperkt word… Maar je bent op niet illigaal bezig.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.