30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

Gebruiken jullie launchpad?

Ik vroeg mij eigenlijk af of er mensen zijn die effectief Launchpad gebruiken. Ik zie er zelf niet meteen het nut van omdat ik mijn apps sneller gestart krijg met Spotlight of het Dock. Launchpad is ook zo chaotisch als je veel apps hebt.

(zou handig zijn als er een poll-functie in dit forum zat)

Bijdrager
    Applefanaat

@ Synapse88
    ik gebruik launchpad en ik vind het zeer handig
    want als je je apps weet staan gaat het bij mij een stuk sneller dan spotlight:)
    ook als je je apps een beetje ordent is het helemaal niet chaotisch;)
    maar ja iedereen zijn eigen ding hé ;p
    mvg,

Applefanaat

Bijdrager
    stavos

Er is wel degelijk een poll functie op OMT.

Bijdrager
    iFredo

Ik gebruik nog steeds LaunchBar, da’s nog weer sneller.

Bijdrager
    Synapse88

@stavos, my bad. Poll aangemaakt

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik vind het erg handig en mooi, daarom gebruik ik het ook meer dan Spotlight.

Bijdrager
    knrd

Ik gebruik altijd Alfred. Werkt voor mij het snelste:)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik gebruik het niet. Ik heb mijn dock met de meestgebruikte apps. De rest zit in een mapje in mijn dock.
    Schijfhulpprogramma of de Terminal,… open ik via Spotlight.

Bijdrager
    Afroman

Soms, maar ik switch eigenlijk tussen van alles. Net wat makkelijker is. Als er een finder-venster open is gebruik ik de application-folder, anders spotlight het dock of launchpad. Maar launchpad moet wel flink worden verbeterd hoor. Echt te beperkt.(geen zoekfunctie, geen dingen uit verwijderen etc)

Bijdrager
    knrd

@ Afro..

Zoekfunctie bij Launchpad is er wel in ML > http://www.appletips.nl/10-8-snel-zoeken-in-launchpad/

Bijdrager
    jobz

Nee. QuickSilver vroeger veel gebruikt. Maar nu ouderwets aan het Alt-Tabben.

Bijdrager
    Afroman
    KdO op 15 augustus 2012

@ Afro..

Zoekfunctie bij Launchpad is er wel in ML > http://www.appletips.nl/10-8-snel-zoeken-in-launchpad/

Relaxed! Alleen ik zit nog op Lion.

Bijdrager
    MrHammond

Ik gebruik het voor de minder vaak benodigde apps, alles wat ik veel nodig heb, staat in het dock (of toch altijd open…)

Bijdrager
    Froggle

*Pinch met 4 vingers*, *typ de naam van de applicatie in*, Enter.:)

Bijdrager
    MrHammond
    Froggle op 15 augustus 2012

*typ de naam van de applicatie in*, Enter.:)

En zo gingen we weer terug naar de “goeie ouwe tijd” van de Command Line Interface”:razz:

Bijdrager
    piddy4888

Ik heb nog altijd wijselijk geen Lion, dus launchpad mein arsch… Ik vind dat een van de vele irritante overbodige functies waardoor ik nog op Snow Leopard zit.

Bijdrager
    PBP
    piddy4888 op 15 augustus 2012

Ik heb nog altijd wijselijk geen Lion, dus launchpad mein arsch… Ik vind dat een van de vele irritante overbodige functies waardoor ik nog op Snow Leopard zit.

Dan gebruik je het niet, het is niet verplicht :crazy:

Bijdrager
    piddy4888

Snap ik, maar dan zit het me nog in de weg op het dock xD
    volgens mij krijg je dat er ook niet af of daar was iets mee…

Bijdrager
    PBP

Nee sleep het gewoon uit je dock en je ziet het nooit meer terug.

Bijdrager
    piddy4888

oh ok, ik heb al lang geen lion meer dus ik weet het ook niet meer helemaal. Ik weet wel nog dat ik me eraan ergerde, maar ik weet niet meer waarom… :slant:

Bijdrager
    MrHammond

Ik knikker alles uit het dock dat onder eenvoudige sneltoetsen of menu commando’s zit (LaunchPad, Systeemvoorkeuren, Exposé/Dashboard etc.)

* heeft hier ook nog Exposé en Dashboard gewoon onder F9 – F12 zitten *

Bijdrager
    Brombeer

Het zat vooral in de weg, dus het is naar de maan.

Bijdrager
    MrHammond

Bijdrager
    valandil

Gebruik meestal spotlight (of command tab gezien ik standaart de meeste programma’s open heb staan).

Bijdrager
    Synapse88

Mooie Saturn V Hammond

Bijdrager
    NTG

Een andere legende

Bijdrager
    Synapse88

Gaan met die Soyuz TMA-5. Maar geef mij toch maar de Saturn

Bijdrager
    NTG

De Soyuz capsule/raket is al jaren de #1 keuze van de ESA (en sinds het in de ban doen van de Spaceshuttle ook de NASA) voor bemande ruimtevaart door zijn betrouwbaarheid en goede prijs-kwaliteit verhouding. De basis van het ontwerp van de Soyuz raket is al decennia oud en vind zijn oorsprong in de (*opent Wikipedia*) Vostok raket, de machine die de Spoetnik’s en Yuri Gagarin in een baan om de aarde kreeg en de Luna maanlanders op de maan bracht (het eerste door de mens gemaakte object op de maan).

Kortom: Soyuz = beste ruimtevaart-raket ooit

On-Topic: ik gebruik Lauchpad zelden. Ik gebruik Quicksilver heel vaak (met de sneltoets ALT + SPACEBAR), aangevuld met het dock uitgerust met een map met alle applicaties.

btw: ‘gebruiken jullie launchpad?’ is saai. Laten we dit topic omdopen tot ‘Het dronkemans ruimtevaartpraat topic’

Bijdrager
    Synapse88

Een R4 is ook een meer gebruikte auto dan een Porsche maar ’t is daarom nog geen betere wagen;-) Ik vind de Saturn gewoon een prachtig stukje, is ook krachtiger dan die Voztok als ik me niet vergis.

Moderator
    Pete.Z

Volkomen overbodige uitvinding,Launchpad.
    Ik zie er absoluut het nut niet van in, als je het dock gebruikt en je resterende programma’s in de goeie map hebt staan, kan je alles opstarten binnen twee klikken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.