2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Franco Bollo

Gebruik van ‘Locatie’

Hallo iedereen

wekelijks pendel ik tussen mijn thuis en mijn kot in Gent. Op beide locaties surf ik via een draadloos netwerk dat ik zelf ingesteld heb. Ik zou graag een aantal instellingen automatiseren via de functie ‘locaties’. Hoe is dit mogelijk?

graag had ik hetvolgende:

THUIS

als ik thuis mijn macbook aanzet, detecteert hij automatisch het netwerk ‘XXXXXXXXX’. Hiervan heb ik de SSID ingesteld op verborgen en verder geen beveiliging ingesteld.

als ik thuis mijn macbook aanzet en een mail wil versturen, wordt de SMTP automatisch ingesteld op relay.skynet.be

OP KOT

als ik op kot mijn macbook aanzet, detecteert hij automatisch het netwerk ‘XXXXXXXX’. Hiervn heb ik de SSID ingesteld op verborgen en een WPA2-persoonlijk beveiling ingesteld.

als ik thuis mijn macbook aanzet en een mail wil versturen, wordt de SMTP automatisch ingesteld op uit.telenet.be

iemand ervaring? Hartelijk dank!

Bijdrager
    Korakal

‘Locatie’ regelt helaas niet de smtp server. Je kan in mail.app wel een smtp server toevoegen; mocht bij uitgaande mail ontdekt worden dat de standaard smtp server niet werkt, dan komt er een venster met de keuze voor een andere (vooraf ingestelde) smtp server. Je kan dit bij de accounts van mail.app instellen. Tijdens dezelfde sessie van mail.app wordt dan deze smtp server gebruikt.

Wireless netwerken staan los van ‘locatie’, als je eenmaal aangemeld bent geweest en de juiste settings hebt opgeslagen worden deze vanzelf opnieuw aangemeld, hiervoor hoef je niks te switchen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.