7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    smudje

gebruik torrent client

Hallo doordat Utorrent niet meer werkt onder OS Catalina ben ik overgeschakeld naar alternatief qbittorrent en transmission.
    Nu gaat downloaden goed met beide programma,s maar het uploaden (seeden) wil niet naar mijn idee staan de instellingen goed maar blijft het gewoon niet lukken om te delen.
    Is er soms iemand die daar meer ervaring in heeft en mij verder kan helpen om e.e.a goed te zetten.

Moderator
    Night

Seeding heeft ook te maken met de aanvraag van anderen. Als er weinig vragers zijn, zal je seeding nooit richting 100% gaan. Ook de snelheid zal dan niet hoog zijn. Overigens kun je die snelheden in beide apps handmatig instellen.

Bijdrager
    smudje

Bedankt voor je reactie heb alles na gekeken maar instellingen staan goed ook in systeem instellingen staat alles open er zijn genoeg delers dus daar ligt het niet aan maar toch wordt er helemaal niets geüpload ook niet naar een paar dagen cq weken vandaar mijn probleem.

Bijdrager
    Kwadraatje

Nieuwste versie van qbittorrent? Iets veranderd aan instellingen firewall of een tool als Little Snitch geïnstalleerd?

Bijdrager
    RW076

En wat download je nu zoal? Ik heb vroeger extreem veel getorrent, maar doe het nu echt nooit meer. Voor Torrent gebruikte ik edonkey en daarna nog even nieuwsgroepen, maar download toen al meer dan ik ooit gekeken/luistert/bruikt heb.

Bijdrager
    smudje

heb alles nogmaals gecontroleerd snelheid staat goed en heb de laatste versie van de site afgehaald.

De instelling m.b.t privacy staan goed open ik download veel e boeken van een specifieke site en delen is dan toch wel aardig.

Het probleem deed zich bij U-torrent nooit voor maar met transmission en qBittorrent wel bij een boek is de verhouding 22 seeds en 72 peers zou goed moeten zijn.

Maar helaas vandaar mijn hulpvraag alhier in de hoop dat er iemand is die meer weet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het is een  nogal vreemde stap van de makers van uTorrent maar het programma werkt nu als een browser. M.a.w uTorrent is een web app geworden.

Geen idee hoe het zit met de functionaliteit want ik werk nog met High Sierra en dus de ‘oude’ uTorrent.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.