4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Gebruik iPhone/iPod touch als handset voor vaste lijn?

Ik weet niet of dit precies de goede plek is voor deze post, maar ik vraag me af: zijn er producten waarmee je je iPhone als handset kunt gebruiken voor een vaste lijn?

Ik zet binnenkort de hele mik over naar een Ziggo alles-in-1 abonnement en daar zit ook een ‘vaste’ telefoonaansluiting in. Dat is natuurlijk VoIP.

Maar als ik thuis ben zou ik eigenlijk best mijn iPhone of iPod touch als handset willen gebruiken. Dus het liefst connecten over Wifi of evt Bluetooth, maar met gebruikmaking van de vaste telefoontarieven. En ik zou dus ook gebeld willen kunnen worden op de iPhone als ik binnen het bereik ben.

Moet je dan apps als 3CXPhone gebruiken ofzo?

HE

Bijdrager
    athom

Na wat googlen kwam ik dit tegen: http://www.iphoneclub.nl/29910/voip-applicatie-xsphone-van-xs4all-nu-in-de-app-store/

Dat komt denk ik wat meer in de buurt wat je wilt, al weet ik niet of Ziggo daar op dit moment ondersteuning voor heeft.

Bijdrager
    readefries

Je kunt zelf geen VOIP gebruiken om via Ziggo te bellen. Ze leveren alleen twee RJ11 aansluitingen waar je de telefoon in kunt prikken…als je een Touch als handset wilt gebruiken, zul je een SIP provider moeten zoeken…

Bijdrager
    TypeWriter

Ja, was ik al bang voor. Zo’ n kabelmodem werkt natuurlijk als een black box: je sluit je bestaande telefoon gewoon aan op een nieuwe aansluiting die er verder hetzelfde uitziet als de oude.

Maar technisch zou zo’n kabelmodem natuurlijk tot meer in staat moeten zijn.
    Per slot van rekening gaat het om IP telefonie.

En ik vind het een beetje zot dat je nog steeds al die verschillende apparaten nodig hebt, tenzij je natuurlijk voor alles van gsm gebruik wil maken, wat toch behoorlijk duur kan worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.