5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Robgroen

gebruik draadloze internet netwerken met mijn macbook

Hallo,

Ik heb net een MACbook pro gekocht. Voor het eerst op de Apple en dus nog niet thuis in het gebruik van een Apple.
    Wat ik graag wil is op verschillende plaatsen gebruik maken van internet.
    Ik weet dat op een niet mac notebook er een optie is waarin de computer opzoek gaat naar beschikbare (niet beveiligde) netwerken in de omgeving. Die je vervolgens kunt gebruiken om op internet te kunnen.
    Kan dat met de MAcbook pro en hoe werkt dat?
    wat to do?
    Alvast Dank voor de medewerking en het meedenken.

Groet Rob Groen

Moderator
    Koen van Tongeren

Welkom op ons forum!
    Bij de systeemvoorkeuren (onder het appeltje, of rechts in de dock) kies je voor ‘Netwerk’, daarbinnen selecteer je Airport achter ‘Toon:’
    Nu kan je als voorkeur opgeven dat je Mac automatisch zoekt naar Wifi netwerken, onder opties kan je bijv. nog aangeven of je een waarschuwing wil krijgen als er een open netwerk gevonden is.

Bijdrager
    gipsman

In de menubalk kun je het Airporticoon aanklikken (als airport actief is). Daar staat het acieve netwerk en dan, onder ‘other’ moeten andere beschikbare netwerken te vinden zijn.
    Je moet in system prefs (in de airport-tab van Network) wel aangeven dat dit icoon in de menubalk moet staan. (Show airport in status bar)

Er bestaat ook een widget om in het Dashboard te zetten die de omgeving op beschikbare networks scant, maar ik weet niet meet waar ik gedownload heb., wellicht bij http://www.apple.com/downloads/dashboard.

Bijdrager
    MacTabbie

Ha Rob,

welkom op dit fantastische forum. Hier is een heleboel know-how te vinden, zoals je hiervoor al kunt zien. Domme vragen bestaan (bijna) niet, zeker voor een oud-PC gebruiker.:lol:

Geblokkeerd
    Carp

Ik vind IStumbler daarvoor het handigst.

http://www.istumbler.net/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.