22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Rachel91

Gebroken schermscharnier Macbook air

Helaas is het rechter schermscharnier van mijn macbook air gebroken. Gezien hij verder nog perfect werkt vind ik het onnodig om hierdoor een nieuwe te moeten kopen. Helaas is het niet zeker of ik fabrieksgarantie zal krijgen omdat er aan de achterkant van het scherm het hoekje licht is omgebogen en er twee kleine krasjes zitten.
    Daarom zijn de kosten bij de officiele apple repair erg hoog, het hele scherm zal dan vervangen worden.
    Nu heb ik gehoord dat er ook bedrijven zijn die alleen het schermscharnier kunnen vervangen, en de kosten hiervan dus veel lager zijn.
    Alleen kan ik deze bedrijven zelf niet vinden! Weet iemand een bedrijf dat mijn laptop op deze manier kan repareren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    jobz

Kun je een foto plaatsen?

Bijdrager
    Haike

In Den haag weet ik er geen, maar deze jongens in Elst zijn goed, en deze in Amsterdam zijn héél goed.. en das niet, omdat ik daar woon..:grin:

Bijdrager
    Rachel91

Ik heb er wel een foto van, helaas krijg ik die hier niet geplaatst omdat ik geen Img file heb.

Bijdrager
    jobz

png en jpg werkt ook

Bijdrager
    Rachel91

Bijdrager
    jobz

ai, nasty. :eek::sad:

ik zou toch maar even terug gaan naar de winkel waar je deze hebt gekocht. En anders loop je even langs LJS. Die kunnen je vast verder op weg brengen.

Bijdrager
    Haike

Bedenk wel dat alles nu op een schanier aan komt, een keer onvoorzichtig open en dicht doen en het is helemaal gebeurt, daar komt bij dat die scharnieren wel scharnieren, maar verder niet hetzelfde zijn, er zitten soms ook kabels in, in de richting van het scherm.
    Weliswaar verschilt dat per type en bouwjaar mac, maar trek je dat kapot, moet ook dat vervangen worden.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik had hetzelfde vorig jaar met mijn 4 jaar oude Macbook Air. Het blijkt dat er een garantieprogramma is voor Airs ook als deze buiten de normale garantieperiode vallen (net als mijn apparaat).
    Ik heb de reparatie in Amsterdam bij Mac Repair uit laten voeren. Ik moet een klein bedrag “eigen risico” betalen, maar kreeg wel een heel nieuw beeldscherm. Kost normaal honderden euro’s.
    Goede service !
    Dus: ff bellen met Mac Repair in Amsterdam (of met Apple) om te checken of dit nu nog speelt.

Bijdrager
    Moriarty

Warranty programm bestaat nog steeds voor bepaalde reeksen serienummers, bij beschadigingen van de displayassembly valt dit echter nooit onder garantie, er zijn sporen van customer abuse.

Dit alles ter beoordeling van de Service Provider waar je het apparaat naar toe brengt, het verhaal van “lordoftheflatbush” klopt dus, maar niet bij beschadigingen zoals deuken…

Bijdrager
    Melgior

Dit was inderdaad een bekend probleem met de eerste generatie MacBook Airs. Mijn scharnieren waren al een beetje los en lam en ik had het zelf per ongeluk nog iets erger gemaakt, maar na een telefoontje met Apple (waarin ik verder niet zoveel heb verteld over mijn aandeel in de schade… foei mij) kreeg ik een casenummer waarmee ik hem gratis kon laten repareren bij een geautoriseerd servicecentrum. Daar hebben ze inderdaad het complete scherm met case en scharnieren vervangen zonder dat ik verder iets hoefde te betalen of voorschieten.

Ik zou dus even bellen met Apple en kijken of jouw serienummer ook onder deze regeling valt, wie weet heb je geluk!

Bijdrager
    Rachel91

Dankjewel voor jullie reacties. Echter heb ik al gebeld alleen wordt mij vermeld dat ze niet zeker zijn of het vergoed zal worden. Het valt wel onder die regeling alleen door het schadeplekje aan de achterkant kan Apple aangeven dat het mijn eigen schuld is en dat het daarom niet vergoed wordt.
    Daarom ben ik op zoek naar een ander bedrijf dat alleen het scharnier voor mij kan vervangen, deze schijnen er wel te zijn.
    Ik heb er namenlijk geen zin in, de onderzoekskosten te betalen om vervolgens te horen dat het voor mijn eigen rekening zal zijn.
    Ik ben er wel van op de hoogte dat er bij Mac Repair in A’dam geen onderzoekskosten zullen zijn, alleen zal ik daarvoor wel naar A’dam moeten reizen. Wanneer ik een adres heb waar ik zeker weet dat het voor niet te veel kosten gemaakt kan worden heeft dat toch mijn voorkeur.

Bijdrager
    Haike

Als jij opdracht geeft om het scharnier te vervangen, zullen er sowieso geen onderzoekskosten zijn. Die zijn alleen van toepassing als de schade niet zomaar zichtbaar is. Dat is hier wel het geval. Dan wordt tegen betaling je Air uit elkaar gehaald, oud scharnier eruit, nieuwscharnier erin, en thats it.

Dat is alleen iets makkelijker gezegd dan gedaan, het is een tamelijk ingewikkelde klus, die veel vakmanschap vereist, dus als je wilt weten wat er zoal bij komt kijken, kijk dan eens hier

Bijdrager
    Rachel91

Ja dat begrijp ik. Het probleem is dat ik nog geen bedrijf heb gevonden die alleen het scharnier vervangt.
    De officiele reparatiecenters van Apple vervangen gelijk het hele scherm wanneer het scharnier gebroken is. En dat is erg duur. Ik wil daarom heel graag dat alleen mijn scharnier wordt vervangen en ben wel bereid hier voor te betalen natuurlijk.

Bijdrager
    Haike

Dan zou ik toch maar eens met die lui in Elst gaan bellen, daar heb ik ervaring mee. En die jongen van chipmunk in Eindhoven schiet me nu te binnen, heeft ook geen boodschap aan de regels van apple en kan ook behoorlijk goed een schroevendraaier vast houden, al geloof je dat niet als je de winkel binnen komt…

Bijdrager
    Rachel91

Haha oke, heel erg bedankt. Ik ga die twee adressen is proberen!

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb het zelfde met mijn Air, volgens mij krijgen alle eerste Gen. Air’s hier vroeg of laat mee te maken. Zelfde verhaal gaat op voor de audio kabel die kan doorbranden omdat deze Air’s hun warmte niet goed kwijt kunnen.

Ik geloof dat beide onderdelen ongeveer 35 USD kosten. Al komt er in jouw geval nog dat grijze ronde stripje tussen de scharnieren bij dat gescheurd is.

Dat is bij die van mij niet het geval. Ik hoorde alleen KNAK bij het openmaken en heb hem sindsdien niet meer dicht gedaan dus is er verder niets anders stuk dan alleen het scharnier.

Bijdrager
    Rachel91

En waar heb je die van jou laten repareren? Of valt hij wel onder de garantie?

Bijdrager
    Shmoo

Nee ik heb er nog geen verdere aandacht aan geschonken omdat ik niet veel zin heb om dit soort dingen te doen en 100,- aan reparatie is zo’n machine niet meer waard.

Waarschijnlijk is het goedkoper om een iPad te kopen dan heb je sowieso een beter product dan de eerste Gen. Air’s.

Ik had deze link een tijdje geleden gevonden en toen stond er nog op de website van iFixit een video hoe je de Hinge moest vervangen maar die kan ik nu niet meer vinden.
    http://www.ifixit.com/Answers/View/6714/Can+I+buy+a+new+hinge+for+my+MacBook+air

Wel weet ik dat je veel moet losmaken om bij het scharnier en het display te komen, bekijk deze video eens.
    De nagellak is een beetje overkill in deze video maar als je er omheen probeert te kijken dan zie je ergens een MacBook Air die uit elkaar wordt gehaald.

Bijdrager
    Shmoo

Das de mijne..

Voor mensen die een MacBook Air (eerste Gen.) hebben en waar het display een beetje van wiebelt als het open staat is mijn advies ga nu het nog kan naar Apple toe want dit is slijtage en alleen maar afwachten totdat hij afscheurt.

Bijdrager
    DJ74

Weet iemand of de garantie regeling voor de eerste generatie Macbook Airs nog steeds van kracht is.
    Het scharnier van mijn MC Air heeft het afgelopen week begeven…

Bijdrager
    pattaboy
    DJ74 op 13 augustus 2013

Weet iemand of de garantie regeling voor de eerste generatie Macbook Airs nog steeds van kracht is.
    Het scharnier van mijn MC Air heeft het afgelopen week begeven…

Ook ik heb hier problemen mee en kom er net achter dat het vervangingsprogramma van Apple is afgelopen. precies een maandje geleden.
    Apple wou mij niet helpen en kon geen uitzondering maken.

Nu zit ik met een kapotte MacBook Air en kan ik waarschijnlijk sparen voor een nieuwe aangezien het vervangen wel 300 euro gaat kosten en dat is bij deze MacBook het niet waard.

Het is en blijft een productiefout en dan snap ik niet waarom er een einddatum op een vervangingsprogramma is.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.