11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Delta

Gebroken glasplaat MBP

Beste OMT-ers,

Gisteren heb ik kennelijk mijn laptop helaas op een verkeerde manier vastgepakt…..ik had mijn duim op het scherm en de rest van mijn hand gewoon onder bij het aluminium. Op de plaats waar mijn duim zat zei mijn scherm helaas krak. Het resultaat staat op de foto….

Nu is mijn vraag of iemand een goede reparateur in regio zuid Limburg kent die dit voor een betaalbare prijs kan maken.

Bijdrager
    StefanV

Misschien handig om even te vermelden om wat voor MacBook Pro het gaat?
    en ik weet wel een adres maar niet in de regio limburg;)

Bijdrager
    Shmoo

Er zit in een jongen in Sittard die heeft volgens mij vroeger bij A-Mac gewerkt en doet nu reparaties aan huis.

Ben even zijn naam vergeten maar ik ga kijken of ik hem kan vinden..

Edit: deze
    http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/computer-en-internet-experts/320028-joris-vandalon.html

Bijdrager
    Delta

Het is een 13 inch MBP (zonder retinascherm).

@shmoo: bedankt, die optie ga ik eens bekijken als ik klaar ben met werken.

Bijdrager
    NielsDam

Gewoon even langs een APR en een offerte laten opmaken voor het vervangen van de glasplaat (LCD ziet er nog normaal uit, dus volledige display assembly is niet nodig). Eventueel kun je nog een poging doen bij je inboedelverzekering om de reparatie vergoed te krijgen.

Bijdrager
    Moriarty

Een losse glasplaat vervangen kan niet bij een APR, deze vervangt de complete display assembly.

Duur grapje.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ziet er beroerd uit, ik heb een imac staat met een scheur, deze is makkelijk zelf te vervangen.
    Zo’n Macbook is volgens mij verlijmd net als de nieuwere iMac’s
    Ik zou er niet zelf mee aan de gang gaan, je krijgt een hoop rommel omdat het glas verder kapot gaat en de display zelf loop ook kans op beschadigingen.

Bijdrager
    Delta

@moriarty: Ja dat vermoeden had ik al. Ik heb vandaag naar de Amac gebeld en de persoon die ik sprak kon me niet zeggen of de glasplaat vervangen kon worden, hij dacht inderdaad dat het hele display wellicht vervangen moest worden. Als ik het zeker wilde weten moest ik de MBP brengen en moest ik sowieso alleen al €85 aan onderzoekskosten gaan betalen…..mooi niet dus.

@Pivni Pes: Zelf ga ik er niks aan doen, mij te lastig. In principe kan ik wel leven met die barsten maar ik ben gewoon bang dat tijdens het vervoeren van de laptop de schade erger word en het lcd scherm er ook nog aan gaat (ik studeer nog dus de laptop gaat elke dag mee naar de uni.)

@nielsdam: Via de verzekering laten repareren zal het waarschijnlijk ook niet gaan worden i.v.m. de leeftijd van de laptop. Maar ik wacht nog op definitief antwoord.

Bijdrager
    Jeddes

Je kan misschien het beste je beeldscherm laten vervangen. Dan hoeft het niet heel duur te zijn.
    Er zijn wel prima adresjes waar je het kan laten doen. Makkelijkste is em opsturen, maar als je wat in de buurt kan vinden is dat relaxter natuurlijk.
    Misschien kan je het beste effe naar de site van deze gasten gaan: http://www.macrepair.nl
    Zij kunnen je iig ook van goed advies voorzien
    Good luck

Bijdrager
    anna66

@jeddes

kost de hoofdprijs daar, tussen 2 en 7 zoveel is gekkenwerk

Bijdrager
    Noest

Speur even op marktplaats, en dergelijke sites, om te kijken of er tweedehands onderdelen worden aangeboden. Dan kan je wellicht tweedehands een scherm op de kop tikken en dit er dan op laten zetten.

Wat zijn de specs van je MB, dit om in te kunnen schatten of een reparatie nu nog echt de moeite waard is, of dat je misschien beter een instapper Air kan kopen met 8MB, (moet je wellicht wel met weinig opslag toe, maar voor 950€ of zo het je al een 128GB 1.4 11″, geen geld;) ), of iets tweedehands kan zien te krijgen.

Maar het kan goed zijn dat het nog wel de moeite waard is.

Verder, hij doet het nog, je kan er nog mee werken, dus wellicht is het beter om er niets aan te doen, wanneer niet eenvoudig en betaalbaar de glasplaat vervangen kan worden. Koop wel een beschermdolie voor de de glasplaat en plak dit erop. Mogt de p,aat nu verder breken, dan wordt het nog deels bij mekaar gehouden door het folie en komt het niet meteen in heel je tas te zitten. Maar het kan zo zijn dat de MB nog jaren mee gaat zonder probleem, maar met barst:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.