5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    webber

gebrande dvd niet afspeelbaar

Gents,
    ik probeer backups te maken van aangekochte DVD-films. Ik gebruik daarvoor mac the ripper, wat me een folder oplevert met VIDEO_TS en AUDIO_TS.
    Daarna gebruik ik burn.app version 1.62u in data mode : dvd(udf) formaat. Ik sleep de voornoemde folders naar de burn applicatie en laat het branden starten op dvd-r schijfjes (emtec 8speed en sony 8speed).
    Resultaat : een perfecte kopij die enkel afspeelbaar is op mac en pc maar niet op een huis dvd speler (zelfs niet op een dvd recorder)
    Ook met liquidcd kom ik tot hetzelfde resultaat. En zelfs door gebruik te maken van dvd copy-video_ts optie.
    Ik heb ergens gelezen dat dit aan de burn api van osx zou liggen maar ik kan die info niet terugvinden ( en dus niet gericht zoeken naar een oplossing)

Bovendien gebeurt het brandproces aan max 2X terwijl de schijfjes 8X gecertifieerd zijn. Blijkbaar hebben veel mensen dit probleem. Zijn er ook oplossingen ?
    systeem : MBP CD met matshita DVD-R UJ-846 (Rev FQ3T) :cry: :cry:

Bijdrager
    Smitty

Zou het kunnen zijn dat je DVD speler alleen maar DVD+R schijfjes kan afspelen? In dat geval moet je je films branden op dat type schijfjes.

Moderator
    unSOUND

Het kan wel eens zo zijn dat, wanneer je ook in de map hebt gekeken met de finder, er een onzichtbaar bestandje in staat. Computers struikelen niet over dat bestandje, maar soms een DVD speler wel. Bij Toast kun je onzichtbare items laten zien, en eventueel alsnog weghalen.

Bijdrager
    webber

Aan Smitty,
    de dvd spelers in kwestie spelen alle formaten af. Een van de spelers is trouwens een dvd recorder die zelf opneemt op dvd-r

aan unSOUND
    ik keek je tip na maar ik zie geen speciale bestanden. Ik vermoed dat je .DS_Store en dergelijke bedoeld. Ik heb geen TOAST maar kan de speciale bestanden toch zien via commando: defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE&&killall Finder &
    Ik was deze middag in een apple store waar ze me vertelden dat de opensource alternatieven (burn.app en liquidcd.app) het probleem zijn en dat ik met Toast dergelijke problemen niet zou tegenkomen. Ik probeer dus een trial van Toast vast te krijgen maar blijkbaar gaat dat niet en moet je het programma gewoon kopen. Ik twijfel of Toast zoveel beter performed daar ik mijn probleem eigenlijk niet direct terug vind in de fora en dus aanneem dat de rest van de wereld geen probleem heeft met de alternatieven.
    Iemand positieve ervaringen met burn en/of liquidcd op gebied van compatibiliteit ?:(

ps smitty en unSOUND, toch reeds bedankt voor jullie snelle antwoorden

Moderator
    unSOUND
    ”webber”

Ik twijfel of Toast zoveel beter performed.

Ik niet… Toast is wat dat betreft zijn geld wel dubbel en dwars waard, omdat het een enorm uitgebreid programma is met enorm veel functies. Ik heb inmiddels voor het vergelijk een stuk of 6 andere programma’s geprobeerd, maar Toast wint het nog steeds.

Overigens heb ik ook de volle mep niet betaald voor het programma. Als je goed om je heen kijkt zie je nog wel eens mooie aanbiedingen van een DVD brander met Toast erbij voor bijvoorbeeld 50 euro meer… scheelt toch weer wat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.