5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

gebogen tekst en Padtekst

Ik zou graag een tekst – gebogen, in een halve cirkelrand – zetten. Ik lees dat dit met behulp van Photoshop (inDesign) met Padtekst moet lukken. Maar wanneer ik dat Tooltje in een beginpunt op mijn werkblad zet en aanklik, verschijnt dat noodzakelijk + begintekentje niet. Zowel in CS4 (op mijn MacBook) als in CS5 (iMac) lukt het mij niet. Moet ik hiervoor soms nog een extra activeringstoets gebruiken? Alvast bedankt voor jullie hulp want ik zit er al enkele dagen achter te zoeken!

Bijdrager
    Pier

Ik neem aan dat je Indesign bedoeld? Dat is nl. niet hetzelfde als Photoshop.

http://goo.gl/MNBHl

Bijdrager
    arnautje

dag Pier bedankt voor je reactie, de tekst zou ik het liefst met Indesign zetten. Wanneer ik dat tekstpad aanklik krijg ik dat noodzakelijk +-tekentje niet om te kunnen starten met mijn lijn, daar ligt het probleem.

Bijdrager
    Pier

Krijg een beetje het idee dat je maar lukraak op je ‘papier’ aan het klikken bent met de tekst-tool.
    Je moet eerst een pad tekenen met je pen-tool, daarna kan je gewoon met je tekst-tool dat pad aanklikken.

Bijdrager
    arnautje

Ja, daar zat mijn fout, nu krijg ik het plus-tekentje wel en geraak ik verder! Hartelijk bedankt voor je bereidwillige hulp en nog een fijne avond gewenst!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.