22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene3G

Gebogen iPhone 6 plus

Goedenavond,

Misschien is hier iemand die mij kan adviseren met betrekking tot het volgende;

Mijn iPhone 6 plus is na een lange rit in de auto, terwijl deze in mijn linker voorzak zat gebogen.
    Ik ben naar de Apple store geweest in Den Haag, en die geven aan dat het beleid van Apple is dat een gebogen telefoon NOOIT wordt terug genomen.

KPN geeft aan dat ze het apparaat eerst opgestuurd willen hebben, naar Apple om te oordelen wat ze hier mee kunnen doen, maar dit zou betekenen dat ik minimaal de komende week geen telefoon heb.

Ik kan hem wel voor 350 euro laten omruilen bij Apple.

Heeft iemand nog tips met betrekking tot dit verhaal?

Thanks!

Gr,

Rene

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Terugbuigen?:-P

Er zijn geloof ik al een paar topics over gebogen iPhones hier op het forum waar al genoeg adviezen zijn gegeven. Heb je die al eens gelezen?

Bijdrager
    Rene3G

Nee, had ik eerst even naar moeten kijken, was een beetje gefrustreerd wilde het eerst van me afschrijven;)

Thanks!

Bijdrager
    A.M.Dekker

Gewoon bellen en een nieuwe eisen. Brutaal zijn en voet bij stuk houden!

Bijdrager
    Rene3G

Ja ik heb al een aantal keer gebeld, er wordt gewoon totaal niet geluisterd..

Bijdrager
    macpro

@A.M.Dekker: fijn advies. Je maakt zelf wat kapot en dan verwacht je maar dat de leverancier jouw probleem oplost?
    Zou je dat ook geven als je zelf leverancier was en zulke klanten aan de toonbank had staan?

Het is heel jammer voor Rene3G dat dit gebeurd is, maar dit is echt een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Bijdrager
    Rene3G

Hoezo eigen verantwoordelijkheid? We hebben het hier over een apparaat van ruim 900 euro, waarbij je toch een beetje degelijkheid van mag verwachten..

Bijdrager
    Koekenbakker

bewijs maar eens dat die door normaal gebruik verbogen is.
    Dat zal lastig worden.

Ik geloof je wel hoor en het is bekend dat de Plus zwak is tegen buiging.

Ze gaat dit alleen niet vergoeden helaas.

Je kunt dit regelen met je goederen verzekering misschien.

Bijdrager
    Delta

Er zijn hier anders wel een paar mensen op OMT die zonder vergoeding een nieuwe iPhone hebben gekregen, weliswaar na een hoop zeuren….zie hier: http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-6-krom/

@macpro
    : Jou reactie is ook niet bepaald correct. Je mag verwachten van een apparaat van een gerenommeerd merk, met een dergelijke prijs dat het product eigenschappen bezit voor normaal gebruik. Een mobile telefoon in je broekzak stoppen wordt al heel lang gedaan door zeer veel mensen (= algemene kennis) en valt hierdoor dus onder normaal gebruik. Dit betekend dat je dus mag verwachten dat je iPhone niet gaat buigen als deze eens in je broekzak heeft gezeten. Je staat dus zeker in je recht als je vraagt om (gratis) reparatie of vervanging indien reparatie niet mogelijk blijkt.

*er is uiteraard wel een verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

Bijdrager
    macpro

De iPhone 6 is al een groot apparaat, laat staan de iPhone 6 plus.
    In combinatie met het dunne ontwerp kun je zelf wel indenken dat zo’n telefoon kan buigen als je die lange tijd in een verkeerde houding plaatst.
    En laten we eerlijk zijn: een iPhone 6 plus in je broekzak in de auto?
    Kom op zeg, dat zit toch voor geen meter.

Dat zo’n telefoon veel geld kost wil niet zeggen dat je dan maar alles er mee moet doen.

Bijdrager
    Delta

Nee, dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat je m.i. mag verwachten dat zo’n apparaat, alle omstandigheden afwegende eigenlijk niet zo’n gebrek mag gaan vertonen (meningen verschillen natuurlijk altijd over dit soort zaken en welk element de doorslag moet geven om van normaal of abnormaal gebruik te spreken). Je kan je afvragen of er wellicht sprake is van een onbehoorlijke bouwkwaliteit.

Als de telefoon trouwens minder dan 6 maanden oud is hoef je niet eens aan te tonen dat het product ‘normaal’ is gebruikt, maar moet de verkoper aantonen dat dit niet zo is, mits hij dit stelt.

Bijdrager
    Macfannijmegen

Maar idd gewoon iets eronder leggen en rustig terugbuigen. Werkt prima en maakt hem weer 97% recht.. Ja ik heb ervaring, ben een keer op m’n iPhone 6 gaan staan die nog in m’n broekzak zat terwijl ik de broek ietwat lomp uittrok.

Bijdrager
    Hydræ

Ik ben benieuwd wat @Alison, onze juriste, ervan vind!

Inactief
    Anoniem

Mijn 5s is vorig jaar na 1 maand ook krom getrokken. Ze konden niet bewijzen dat ik schuldig was en er zou een zeer kleine oplage problemen met hete accu’s hebben. Ik kreeg een nieuwe. Die ik een week later liet vallen:) maar goed hij werkt nog.

Bijdrager
    abacab

Dus stel, ik heb een 6 plus. Na zes maanden zou ik wel eens een nieuw exemplaar willen. Ik ga er even op zitten en dan ga ik boos naar de Apple winkel en ik eis een nieuwe. Dat gaat toch niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen de vraag waarom je een nieuwe wil als je dezelfde terugkrijgt?

Dan zit er mogelijk dus al meer schade aan, dan zal Apple minder snel vervangen.

Bijdrager
    abacab

Stel ik ga op mijn bril zitten die net zo veel kost. Damn, wat hebben ze mij nu verkocht? Er even gaan op zitten of op staan is toch normaal gebruik? En je zou toch verwachten van zo een dure bril dat hij daar tegen kan? Ik ga even naar de winkel. Ze moeten mij maar een nieuw exemplaar geven? Lol

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, maar dan kun je ook wel elke week de ruiten in gooien zodat je nieuwe ontvangt van de verzekering. Kan aan mij liggen, maar daar schiet je toch weinig mee op?

Bijdrager
    Delta
    abacab op 13 juni 2015

Er even gaan op zitten of op staan is toch normaal gebruik? En je zou toch verwachten van zo een dure bril dat hij daar tegen kan?

Haha. Dat is duidelijk geen normaal gebruik, daar is zelfs geen twijfel over mogelijk…zo werkt het niet. Iedereen weet en uit ervaring blijkt dat brillen fragiel zijn en voorzichtigheid moet worden betracht bij het opbergen e.d. En niet enkel de aanschafprijs is een bepalende factor in wat je mag verwachten, maar alle omstandigheden van het geval, dat lijkt me duidelijk.

Bijdrager
    Hydræ

Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik haal altijd m’n 4S uit m’n broek als ik ergens ga zitten. Kan ie ook niet buigen, en het voelt gewoon niet lekker.

TS laat iPhone wel in broek, telefoon buigt. Ik kan me dat slecht voorstellen voor zo’n dure telefoon van 699, 799 piek. is dat nou onachtzaam gebruik? Stel de iPhone ligt op een stoel en ik ga erop zitten en hij buigt. Is dat hetzelfde verhaal?

Ik vind het moeilijk om te zeggen, want je mag service verwachten bij problemen (zeker voor dat geld!), maar waar ligt de grens…

Bijdrager
    abacab

Zeg dat jouw schoonmoeder op de telefoon is gaan zitten en spreek de familiale verzekering aan.

Bijdrager
    Shmoo

Het zijn ook altijd de schoonmoeders. Irritant, heb je niets aan, ze bemoeien zich overal mee en gaan dan ook nog op je telefoon zitten. 😜

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.