2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Jujuke

Gebeurtenissen iPhoto recoveren: hoe?

Beste allen,

Ik gebruik Time Machine in combinatie met een externe harde schijf om op regelmatig basis back ups te nemen van mijn iMac. En gelukkig maar want recent kwam ik tot de vaststelling dat enkele gebeurtenissen uit mijn iPhoto bibliotheek verdwenen zijn. Nu ben ik gaan kijken tussen mijn back ups op de externe harde schijf. Daar kan ik de foto’s wel individueel terugvinden onder al mijn bestanden maar niet gegroepeerd per gebeurtenis. Kan iemand mij bevestigen of die daar inderdaad onder deze vorm terug te vinden zouden moeten zijn en zo ja, hoe ik de missende gebeurtenissen kan terugplaatsen op mijn iMac? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grtz,

Jurgen

Bijdrager
    GoeieDag

“Vroeger’ kun je de TM back-up gewoon in de iPhoto interface terughalen, maar dat werkt blijkbaar toch te ingewikkeld (en daarmee te onbetrouwbaar).
    Wat ik nu in jou geval zou doen, is de hele iPhoto Library uit de back-up halen (via Finder) en deze bv op het bureaublad zetten. Dan iPhoto laten openen met deze bibliotheek, en de gewenste gebeurtenissen exporteren/slepen naar het bureaublad, en als dat goed is gelukt kun je deze weer in je bestaande iPhoto bieb zetten -uiteraard via de iPhoto interface, dus iPhoto weer opgestart met de originele bieb.

Klinkt misschien ingewikkeld, maar werkt prima.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.