7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Gotty

Geaccepteerde apparaten verwijderen in "Stuur SMS door" in Instellingen-app

Hoi allemaal, in onderstaande schermafbeelding van een iPhone X voorzien van iOS 11.2.2 zien jullie de geaccepteerde apparaten waar sms-berichten (iMessages) op ontvangen kunnen worden, op die MacBook Pro (Mac) wou men geen sms-berichten meer ontvangen en deze is uitgeschakeld, maar nu zouden we graag willen dat deze uit de lijst verwijderd wordt.

Ik heb dat geprobeerd te doen door op de genoemde iPhone X en MacBook Pro uit te loggen van de iCloud, en vervolgens in de Instellingen-app te kiezen voor “Wis alle inhoud en instellingen” 1 keer met ingeschakelde en een keer met uitgeschakelde iMessage & Facetime. Ik heb de registratie van iMessage ongedaan geprobeerd te maken met een speciaal daarvoor opgezette site en ik heb nog een keer met verwijderde simkaart de alle inhoud en instellingen gewist.

Ik snap niet dat dat er zo moeilijk uit te krijgen is, wanneer een telefoon verkocht wordt moet hij toch weer helemaal schoon zijn? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bijdrager
    iMad

Inloggen op de website AppleID, daar je apparaten verwijderen.

Bijdrager
    Gotty

Dat had ik nog niet gedaan, ik zal het eens proberen, bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag
    Gotty op 13 januari 2018

1- …op die MacBook Pro (Mac) wou men geen sms-berichten meer ontvangen…

2- Ik snap niet dat dat er zo moeilijk uit te krijgen is, wanneer een telefoon verkocht wordt moet hij toch weer helemaal schoon zijn?

.
    1- Wie is die ‘men’? Als het niet jouw MBP is, dan hoort jouw Apple ID/iCloud er niet op te staan.
    Je ziet die MBP namelijk in het lijstje staan omdat in het programma Berichten op de MBP, met dezelfde Apple ID is ingelogd als in Berichten op de iPhone. Dus op de MBP de account uitschakelen of uitloggen moet voldoende zijn.

2- Dat ‘schoonmaken’ doe je maar op één manier goed, en dat is je Apple ID verwijderen en dan terug naar fabrieksinstelingen. Nou, dan is dat lijstje ook wel verdwenen!

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 16 uur geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Gotty

Ik heb contact gehad met Apple support, en het blijkt nog niet zo heel makkelijk op te lossen. Want ik sprak met een Junior advisor, daarna met een Senior advisor en van de week gaat er een technicus mee aan de gang, ik moest toestemming geven dat ze in mijn icloud kijken, antwoord geven op de 3 beveiligingsvragen, dus dat wordt spannend. Toch bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    GoeieDag

Fijn voor je.
    Maar misschien toch aardig als je ook mijn tip probeert, want daarvoor heb je het hier ook neergezet, toch?
    Ik heb het zelf geprobeerd, en op zo kreeg ik een apparaat weg uit die lijst.

Bijdrager
    Gotty

Dat heb ik ook gedaan GoeieDag, maar daarmee lukte het niet, overigens heb ik verkeerd begrepen wat de fout is.

Die “MacBook Pro (Mac)” is hetzelfde apparaat als “MacBook Pro van Elly (Mac)”. De ene naam was voor een schone installatie van MacOS High Sierra en de andere was de computernaam erna. Zelfde iCloud, allemaal van 1 eigenaar.

Misschien is er ook wat verwarring ontstaan doordat ik toevallig 1 dag erna hetzelfde probleem kreeg, maar omdat ik deze schermafbeelding al gemaakt had heb ik daar mijn vraag op gebaseerd.

Maar vandaag heb ik contact gehad met Apple support, en de vraag heb voor gelegd aan de hand van mijn eigen apparatuur. Op mijn telefoon heb ik 8 schuifjes die ik niet op groen kan zetten, 1 x mijn iPad en 7 x de MacBook Pro.

Omdat ik toestemming heb gegeven dat ze in mijn iCloud kijken laat ik het liever zo. Maar ik zal je tip zeker onthouden, sorry als ik verwarring heb geschopt, ik zal de voortgang van het probleem hier blijven beschrijven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.