5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    aphez

gba emulation

ik zoek een emulator voor de gba… boycott advance is goed, maar bestaat er iets beters?

maar vooral roms sites zijn moeilijk te vinden… Ik wil graag driver 2 tony hawk 4 en duke nukem advance.

Ik kan al die spellen natuurlijk wel kopen, maar zo kan ik eerst kijken of ze leuk zijn of niet

butch

Bijdrager
    Igor

Bijdrager
    Martens

Bij elke spellenwinkel kan je een GBA kopen, de spellen zijn zo duur niet eens. Als je oude consoles emuleert kan ik het me voorstellen, maar deze spellen kan je nog gewoon kopen in de winkel.

Bijdrager
    aphez

that’s not the point. Ik heb een gba, maar er zijn inmiddels zoveel spellen die ik wel zou willen hebben, dat ik daar een selectie uit moet maken…
    Daarom wil ik eerst ff kijken of die spellen leuk zijn en daarna koop ik ze

dat was oorspronkelijk toch ook de bedoeling van emuleren?

butch

Bijdrager
    Martens

Er is niet zoiets als ‘de bedoeling van emuleren’ aangezien emulatie veel breder is dan alleen spellen, maar laten we even het emuleren van spellen nemen.

Emulators van consoles/handhelds worden over het algemeen gemaakt door een klein groepje mensen dat software wil bouwen voor de hardware, en de emulator gebruikt om te testen/analyseren/etc. Bovendien is het natuurlijk leuk om te zien dat je zo’n apparaat op ongeveer dezelfde manier kan laten werken op een ander systeem en dat je programma groeit.

Als een emulator zo ver is dat het de meeste software wel kan draaien wordt het door iedereen gekopieerd om spellen te kunnen spelen zonder ervoor te betalen. Dat is illegaal, dat is geen grijs gebied, dat is illegaal. Er zijn allerlei uitspraken om het zogenaamd goed te praten. Deze kent iedereen wel: “Je moet de roms binnen 24 uur weer weggooien” of “Het mag alleen als je het origineel hebt”. Dat is echt klinkklare onzin, het is gewoon domweg illegaal aangezien je geen dumps van die roms mag maken of bezitten, zo simpel is het.

Als je naar een spellenwinkel gaat kan je daar gewoon spellen uitproberen als je erom vraagt, dan kan je daarna kijken of je ze koopt. Dat doe ik ook altijd, ik verzamel consoles en spellen als hobby en kan met trots zeggen dat ik ongeveer 400 spellen heb, allemaal origineel, netjes gekocht en 0 kopietjes.

Niet dat ik niet hypocriet ben hoor, ik ben ook maar een mens. De helft van m’n cd’s zijn kopietjes van vrienden, en de Photoshop 7.0 die ik thuis heb draaien komt ook gewoon van Limewire. Met de huidige prijzen van spellen kan ik me ook goed voorstellen dat er veel gekopieerd wordt trouwens. Hmm. ;]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.