8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Goes

Gave website, alleen een teringzooi…

De website van mijn roeiploeg http://www.zware13.nl/, waarvan ik voor de inhoud zorg en een ploeggenoot voor de PHP toestanden zorgt, doet het op windhozen prima, maar de safari, IE, en Camino maken er een potje van.
    Ik bedoel vooral de oranje links en de pagina’s onder het knopje ploeg, nou die zijn eigenlijk geen pagina’s meer te noemen.

We hebben het toch al aardig bekeken, maar we komen er niet echt uit. Is er iemand die ons van hulp kan voorzien?

Bijdrager
    psiersma

net pagina effe bekeken, maar ziet er in Safari en Camino prima uit;
    Zeker de oranje links; zolang het beeldscherm maar breed genoeg is anders krijg je de menu’tjes op vreemde plekken.

Op IE inderdaad een zooitje, maar daar zou ik me voor de mac geen zorgen over maken, welke mac’er surft er nog enkel met IE…

Probleem lijkt me te zitten dat het fout gaat wanneer het beeld niet breed genoeg is voor het menu, dan gaat de plaatsing van de submenu’s fout. maar verder lijken die links perfect te werken (safari 1.2)

Bijdrager
    bruno

Ziet er prima uit! zowel in safari als i.explorer.

menuutje werkt niet optimaal, onder safari krijg ik alle subs onder home, en bij i.e. mis ik de rolloff:(

Boven een resolutie van 1152×870 ziet het er dus prima uit:)
    Eronder word het een zootje, Probeer je pagina dus smaller te maken…

Bijdrager
    tennapel

De menu-items zijn te breed. In de stylesheet staat dat deze een breedte hebben van 100 pixels, plus twee maal 10 pixels padding, plus 3 pixels border: 123pixels per item.

Je hebt 8 items, dus dat is 984 pixels.

Maak ze smaller (en het lettertype dus iets kleiner), zodat je totaal niet boven de 98% * 800 = 784 pixels uitkomt en haal ‘html’ weg in de definitie die aan het begin van de stylesheet staat: html, body { ….)

Nu is de breedte van de pagina niet 98%, maar 98% * 98%.

Bijdrager
    Goes

Bedankt, ik zal dat van de breedte snel even doorgeven.
    Maar hadden jullie deze ook bekeken http://www.zware13.nl/deacht_c.php

Als die er ook netjes uitziet moet ik toch maar eens gaan investeren in Panther zodat ik de nieuwste Safari kan gebruiken…

Bijdrager
    tennapel
    ”Goes”

Bedankt, ik zal dat van de breedte snel even doorgeven.
    Maar hadden jullie deze ook bekeken http://www.zware13.nl/deacht_c.php

Als die er ook netjes uitziet moet ik toch maar eens gaan investeren in Panther zodat ik de nieuwste Safari kan gebruiken…

Dit gaat ook niet helemaal lekker in Mozilla op een windows machine, dus laat die investering in Panther om die reden maar achterwege. Beter: download Firefox

Bijdrager
    Jan willem
    ”tennapel”

De menu-items zijn te breed. In de stylesheet staat dat deze een breedte hebben van 100 pixels, plus twee maal 10 pixels padding, plus 3 pixels border: 123pixels per item.

Je hebt 8 items, dus dat is 984 pixels.

Maak ze smaller (en het lettertype dus iets kleiner), zodat je totaal niet boven de 98% * 800 = 784 pixels uitkomt en

Ik zal het idd eens een beetje testen op lagere resoluties

”tennapel”

haal ‘html’ weg in de definitie die aan het begin van de stylesheet staat: html, body { ….)

Nu is de breedte van de pagina niet 98%, maar 98% * 98%.

Goe gezien, ik had er zelf niet zo bij stil gestaan eigenlijk

”tennapel”

Dit gaat ook niet helemaal lekker in Mozilla op een windows machine

Ik heb geen flauw idee wat mozilla hier aan het doen is, ik zal nog eens kijken naar de html, alhoewel die wel valideert, en er ook normaal uitziet in opera (terwijl die meestal toch als eerste begint te klagen)

Bijdrager
    tennapel
    ”Jan

ik zal nog eens kijken naar de html, alhoewel die wel valideert, en er ook normaal uitziet in opera (terwijl die meestal toch als eerste begint te klagen)

De HTML is OK, er gaat iets niet lekker met de CSS.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.