9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    d700

gastnetwerk

is het zo dat in de nieuwe airport-configuratie je geen gastnetwerk kan aan maken?

Bijdrager
    Leander

Jawel, dat kan wel, inclusief de optionele beveiliging van het gastnetwerk.

Bijdrager
    paradoxdesign

het kan wel zo zijn dat je router in bridged modus staat en eigenlijk alleen access point is..dan kun je geen guestnetwerk aanmaken…

Bijdrager
    Little Idiot

Het Wi-Fi-basisstation van uw AirPort Extreme of Time Capsule moet een openbaar IP-adres delen via DHCP voor client-computers om een gastnetwerk te gebruiken. Uw AirPort-basisstation of Time Capsule werkt in deze configuratie als een router waarbij het IP-adres van uw internetaanbieder wordt genomen om meerdere private IP-adressen te maken voor gebruikers van het AirPort-netwerk. Dit is het standaardgedrag van het AirPort-basisstation of de Time Capsule. U kunt dit wijzigen in het AirPort-configuratieprogramma.

Ik heb tmobile/online als provider, maar als dit probeer klapt internet er uit

Hoe los ik dat op?

Bijdrager
    Goodheart

Wat voor apparaat heb je van je provider gekregen, een modem of een modem/router?

Bijdrager
    Little Idiot

Sorry, was even weg. Een speedtouch 706.
    De Airport Extreme doet het prima als brug, ook een Airport Express voor airplay doet het prima.
    Maar ik zou graag een gastnetwerk maken voor vrienden die hier met hun smartphones en tablets en wat al niet meer zijn.

het kan wel zo zijn dat je router in bridged modus staat en eigenlijk alleen access point is..dan kun je geen guestnetwerk aanmaken…

is dat aan te passen?

Moderator
    unSOUND

Nee. Als de Speedtouch de router speelt, kan de Airport geen gastnetwerk aanmaken.

Bijdrager
    The Jesus

Kan je de speedtouch niet anders instellen? Niet ‘de router laten spelen’?

Moderator
    unSOUND

Als het er eentje is die hij van zijn provider heeft gekregen niet, die zijn vaak firmwarematig geblokkeerd waardoor je de bridge modus niet kunt kiezen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.