3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Pokerface

(Gast)Netwerk opzetten via TimeCapsule en Huawei modem van Online

Sorry voor alweer een netwerk draadje, maar ik kom er niet uit via bestaande topics.

Ik ben geswitcht van alleen internet van Online via een Speedtouch modem (bedraad) naar alles in 1 van Online via een Huawei modem (draadloos). Ik heb m’n TimeCapsule via een ethernetkabel aangesloten op m’n nieuwe modem en m’n iMac draadloos verbonden met de modem. Internet op m’n Mac werkt prima, draadloos backups maken naar m’n TC ook. Maar nu wil ik een gastnetwerk maken via m’n TC. Daarvoor ga ik naar AirPort-configuratieprogramma.
    Netwerk staat daarin op Uitgeschakeld (brugmodus).
    Draadloos staat nu nog op Uitgeschakeld. Hoe nu verder? Heb het al geprobeerd via Maak draadloos netwerk aan en Breid bereik draadloos netwerk uit, maar beiden blijven daarna op Werk bij staan.
    Een gastnetwerk vanaf m’n modem aanmaken is volgens mij niet mogelijk, dus het moet via m’n TC. Ben een leek op dit gebied…

Bijdrager
    iMad

Je kan pas een Gastnetwerk aanmaken met een TC als je die als router instelt.
    Nu staat de TC in Brugmodus, dus functioneert als een switch.

Je kan waarschijnlijk je Huawei modem aanpassen, door de router functie uit te zetten van die modem en de TC opnieuw configureren.
    De TC wordt dan automatisch anders ingesteld, als router.

Dan kan je wel Gastnetwerk inschakelen.

Bijdrager
    GoeieDag

En dat draadloos ‘Uitgeschakeld’ staat, heeft dan weer niks met router/brug te maken. Die moet altijd kunnen werken. En de ‘normaal’ is dan ‘Maak draadloos netwerk aan’. Hoezo lukt dat dan niet. Wat gebeurt er als je op ‘Werk bij’ klikt?

PS: geef ff het typenummer van de Huawei mee, is altijd makkelijk voor de helpers.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.