8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    philipvg

gastgebruiker inschakelen

Hallo,

Ik slaag er maar niet in de ‘gastgebruiker-account’ in te schakelen. Ik kan het vakje bij voorkeuren niet aanvinken. (ik gebruik osx lion)

Iemand ideetjes?

Ohja, als ik mijn mbp opstart, kan ik bij het inlogscherm wel kiezen voor een ‘gastaccount’, maar dan krijg ik zo een safari-only modus. Ik dacht dat er ook een manier was om via een gast account de andere functies van de mac te gebruiken?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien komt het omdat Schakel ouderlijk toezicht is aangevinkt?

Bijdrager
    philipvg

Kan zijn, maar dat vakje kan ik ook niet ‘uitvinken’. Als ik in voorkeuren op ‘ouderlijk toezicht’ klik, staat er dat er geen account is om te beheren.

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je dat ook niet uitvinken als je onder je eigen naam als Beheerder dit probeert?

Moderator
    Night

Kennelijk is er toch iets niet helemaal goedgegaan met de migratie. Als je het huidige gastgebruikersaccount verwijderd en je maakt en nieuw account aan, kun je deze dan wel omzetten naar een gastgebruikersaccount inclusief al dan niet met ouderlijk toezicht?

Bijdrager
    philipvg

@Hansi 2124
    Onder mijn eigen beheerder naam is ‘ouderlijk toezicht’ niet aangevinkt.

@Night
    Ik kan de huidige gastgebruikeraccount niet verwijderen via het ‘minnetje’ linksonderaan, ik denk dat deze er standaard stond na mijn update naar lion. Als ik een nieuwe account aanmaak, welk type moet ik dan kiezen? ‘beheerder’, ‘standaard’, ‘beheerd met ouderlijk toezicht’, ‘alleen delen’, of ‘groep’ ?

Bijdrager
    Roeland

Heb je misschien FileVault ingeschakeld?

Aangezien de Gastgebruiker account geen wachtwoord heeft, kun je daarmee de opstartschijf niet versleutelen en dus ook niet ontsleutelen. Dan is de beperkte Safari-modus nog de enige mogelijkheid voor gastgebruikers.

Bijdrager
    philipvg

FireVault was idd ingeschakeld en na uitschakelen kan ik de gastaccount activeren. Bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.