8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

gastenboek MySQL sorteren met pagina's

Hallo ,

Ik heb een gastenboek op mijn site staan , maar in het script dat ik gebruik wordt er geen gebruik gemaakt van pagina’s waarin de reactie worden gesorteerd. Als ik nu veel reactie’s krijg dan wordt de pagina alleen maar langer zegmaar.

Ik wil dus dat als er bv 10 reacties zijn geplaatst dat deze in een nieuwe pagina komen.

Het gastenboekscript
    De website waar het om gaat

het gaat om dit stukje script

<br />
    <p><br />
    <?php<br />
    // Gegevens ophalen uit de database en sorteren op id<br />
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek ORDER BY datum DESC");<br />
    if (mysql_num_rows($sql) == 0) {<br />
        // Als er nog geen reacties geplaatst zijn<br />
        echo 'We hebben nog geen reacties.';<br />
    } else {<br />
        while($data = mysql_fetch_assoc($sql)) {<br />
            // Als er wel reacties zijn geplaatst worden deze nu weergegeven<br />
            echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).'<br />
            <b>Datum:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['datum'])).'<br />
            <b>Bericht:</b>'.ubb($data['bericht']).'</p>
    <p>';<br />
        }<br />
    }<br />
    ?><br />
    </p><br />

Ik ben niet zo heel handig met php dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    xpa

In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een volwassener script voor een gastenboek, inplaats van opnieuw het wiel uit te vinden en een pagineerfunctie in een probeerscriptje (zo classificeert de auteur van het script het immers zelf) te krijgen. Want nadat je dat gedaan hebt, wil je vast pagineren met AJAX-technieken, en dan wil je een CAPTCHA inplaats van vragen naar de dag van vandaag, en dan wil je…

Dan is het dus nóg slimmer om de hele website te bouwen bovenop een CMS. Neem WordPress, bijvoorbeeld. Officieel is dat een blogprogramma, maar kun je makkelijk misbruiken als CMS.

Voordeel: jouw site is eenvoudig om te bouwen in WordPress, en de rest krijg je er gratis en voor niks bij. Een gastenboek kun je er in bouwen door een artikel te schrijven met reactiemogelijkheid.

Inactief
    Anoniem

Hoi,

ik heb dit eventjes snel geschreven.
    Het is nog niet het volwaardige script en er kunnen foutjes in zitten. maar je komt er vast een eindje mee.
    mochten mede omters nog een opmerking / tip over het verbeteren van deze code hebben dan hoor ik het graag.

Edit:
    Wegens het onjuist weergeven van de code hier op One More Thing.
    heb ik de code hier gepost.

Inactief
    Anoniem
    maclover111 op 01 november 2010

Hoi,

ik heb dit eventjes snel geschreven.

Het is nog niet het volwaardige script en er kunnen foutjes in zitten. maar je komt er vast een eindje mee.

mochten mede omters nog een opmerking / tip over het verbeteren van deze code hebben dan hoor ik het graag.

Edit:

Wegens het onjuist weergeven van de code hier op One More Thing.

heb ik de code hier gepost.

bedankt!

alleen werkt hij bij mij nog niet helemaal.

hij maakt idd pagina’s aan maar als ik op een pagina klik dan kan hij die niet vinden.

kijk zelf maar even klik

grazie!

Inactief
    Anoniem

Inactief
    Anoniem

EDIT:

ik ga hem ff upoaden

bedankt!

Inactief
    Anoniem

Hoi,

Edit:
    ik heb het script even aangepast. Nu zal het wel moeten werken.
    Nieuwe versie: http://plaatscode.be/140157/

Inactief
    Anoniem

Top! hij werkt!

Bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.