4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sebas2517

gastaccount customizen

Na lang knokken heb ik de school waar ik werk zo ver dat de opleiding audio-visuele productie langzaam gaat switchen naar Apple. Omdat er tientalle studenten gebruik moeten kunnen maken van de computers wil ik ze helemaal dichttimmeren en studenten gebruik laten maken van de “gast account” onder Leopard. Ze kunnen dan gewoon werken met een externe schijf en ik hoef me niet druk te maken over alle rare programmaatjes en files die ze op de computer achterlaten (want dat kan dan niet meer).

Maar goed, mijn probleem… ik wil de gast account aanpassen, zodat de juiste programmas in de dock staan, dat er een school wallpaper op de desktop komt, enz, enz. Ik volg daarvoor deze tutorial: http://www.michaelsmac.com/modules.php?name=News&file=article&sid=394 Alleen werkt het om de een of andere reden niet. Zodra ik als gast uitlog en weer inlog is het nog steeds met de oorspronkelijke standaard gast account instellingen.

Werkt het niet meer of staat er een fout in de tutorial? Of heeft iemand een alternatieve tutorial?

Bijdrager
    sturb

Het gast account is daar niet voor geschikt! Het is, de naam zegt het al een gast op het systeem. Jij wilt gewoon een gebruiker hebben.
    Maak een nieuw account aan en ga daar alles dichttimmeren. En alles zal wel opgeslagen worden.

Bijdrager
    Scrobz

Toch beweert de site dat het wel kan. Je kan de beste man overigens mailen. Misschien kan je deze vraag beter bij hem neerleggen?

Moderator
    Poezenbeest

Kan dus wel… zie de link….

Belangrijk is dat je van te voren ook snelle gebruikerswisseling of zoiets instelt… en dat je elk programma tenminste een keer opstart in het gastaccount…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.