8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Creveroeland

gast-account

FF uitleggen hoe de structuur van mn mac uit te leggen:

ik heb een hoofdaccount (beheerdersaccount), Roeland Creve
    En dan nog een gast-account

Ik wou vandaag enkele bestanden (forootjes gemaakt met photoboot) doorsluizen van de gastaccount naar mn eigen account. Tot mn grote verwondering waren deze mappen geblokkeerd

Hoe kan ik de instellingen aanpassen om aan deze mappen te kunnen?

dank bij voorbaat

Bijdrager
    iJoost

Niets aanpassen, gewoon in Users/Eigen/Public/Drop Box mikken.

Bijdrager
    Creveroeland
    ”iJoost”

Niets aanpassen, gewoon in Users/Eigen/Public/Drop Box mikken.

ja, ok

maar ik had graag vanuit mn beheerdersaccount aan de bestandne van de gast gekunnen (dus via finder naar de mappen van gast en daar bestanden kopierebn enzo)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je de bestanden in de map /Gebruikers/Gedeeld zet, kan iedereen erbij. Dan hoef je alleen aan je gasten te zeggen waar ze ze kunnen vinden — of zelf even als gast inloggen en ze verplaatsen naar waar je ze wilt hebben (dat werkt natuurlijk ook met de methode van iJoost).

Verder:

”Creveroeland”

Tot mn grote verwondering waren deze mappen geblokkeerd

Dat je ook als beheerder niet overal bij kunt heeft hele goede redenen: privacy, en beschermen van het systeem tegen wijzigingen die ervoor zouden kunnen zorgen dat de computer niet meer werkt. In dit geval vooral/eigenlijk alleen die eerste.

Het is wel mogelijk om te doen wat jij wilt, maar daarvoor moet je de root-account activeren en dan daarop inloggen — dan heb je toegang tot elke map en elk bestand op je computer. Maar doe dit niet als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent! Veel beter is om de hierboven genoemde methodes te gebruiken, want dan kan er veel minder misgaan.

Bijdrager
    iJoost

Zeker niet gaan werken als root. Dat duurt geen week voor je hier weer terug bent omdat je met een enkele onvoorzichtig muisbeweging je hele computer in de soep hebt geholpen. En dan rest als enige advies nog helemaal opnieuw installeren… Doe het niet!

Bijdrager
    Creveroeland

wask ook nie van plan, maar is er geen eenvoudige manier?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Jawel, die is er: iedereen als dezelfde gebruiker laten werken. Zoals ik al zei, zijn de verschillende accounts er voor goede redenen …:)

Bijdrager
    Creveroeland

maw, het is niet mogelijk

had nogtans wel gedacht dat het zou kunnen met beheerdersaccount, ma spijtig genoeg ni :s

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.