3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Garmin GPSmap 62s wordt niet meer herkend

Als ik mijn GPS apparaat via een USB kabel aansluit op mijn Macbook wordt deze niet meer herkend. Wel wordt de SD kaart herkend die in het apparaat zit, maar het toestel niet. Met de USB kabel is dus niets mis. Ik krijg de volgende foutmelding: “De schijf die je hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen. Initialiseer, Negeer, Verwijder media.” Op mijn Macbook heb ik het nieuwst besturingssysteem, Catalina 10.15 geïnstalleerd. Ook heb ik al op de site “Het Waypoint GPS forum” een bericht geplaatst, maar tot nu toe heb ik nog geen antwoord ontvangen.

Bijdrager
    KarelWillem

32-bits drivers op een 64-bits systeem wellicht?

Bijdrager
    Ome Kor

Nee, dat is het niet. Wat de computer betreft is zo’n Garmin een USB device met twee drives. De ene is het interne geheugen van de GPS en de andere het SD-kaartje. Ik denk eerder aan een probleem met het filesysteem van de GPS. Ik heb geen problemen gezien met het aansluiten van GPS-en onder Catalina. Zelf heb ik nog Mojave en dan ziet een GPS er zo uit:

Ik zou heel voorzichtig zijn, want als je die eerste “schijf” om zeep helpt, dan start je GPS misschien niet meer op.

Op het GPS forum zitten wel de experts, dus ik zou op hun antwoord wachten en anders contact opnemen met Waypoint zelf.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.