8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Illiarus

Garantiebeleid Apple

Hallo, ik heb een tijdje geleden (±2 maanden terug) een Macbook Pro retina 13″ (model 256, 8GB) gekocht bij Apple Online. Ik heb WiFi problemen met het apparaat (bekend probleem met dit model), die erg vervelend zijn en ik wil hem dus inruilen (waar ik als het goed is recht op heb) Kan ik hem bij de lokale iCentre inleveren of moet ik heb brengen naar Amsterdam/opsturen naar Apple? Ben ik hem dan kwijt of krijg ik meteen een vervangend model? Hoe lang zou ik hem kwijt zijn?

mvg

Bijdrager
    Marius1976

Is dat serieus een aspect van het consumentenrecht dat je een apparaat dat 2 maanden in gebruik is mag omruilen?

Ik denk dat ze het kosteloos moeten repareren, maar omruilen lijkt me alleen bij een DOA, of een kortere periode dan 2 maanden.

Overigens: wifi problemen zijn inderdaad ZEER IRRITANT, dus ik leef met je mee. Ik hoop dat je het opgelost krijgt, naar je zin!

Bijdrager
    Chorro

Lever je hem bij iCentre in, dan duurt het langer voordat je je Macbook terug hebt. Omdat zij Apple zelf niet zijn, zijn zij niet verplicht om hem direct om te ruilen en hun eigen reparatiemogelijkheden zijn wat beperkt. Zij sturen hem voor je op, waarna je na een aantal dagen ‘m gerepareerd of vervangen weer terug krijgt.

Apple zelf heeft die mogelijkheden wel, de kans dat je dan met een gerepareerde of vervangen Macbook de deur weer uitloopt is een stuk groter.

Bijdrager
    flyinghigh

Ik denk dat je enkel in aanmerking komt voor een kosteloze reparatie.

Zie onderstaande link:

Retour recht

Bijdrager
    Illiarus

Als ik met mijn computer naar Amsterdam zou gaan kunnen ze hem ook niet ter plekke repareren toch? Ik ben hem dus hoe dan ook een paar dagen kwijt. Alleen is dat bij een APR wat langer omdat die hem toch nog door zullen sturen en dat extra tijd kost. Heb ik het zo goed begrepen?

Bijdrager
    jf

Zo heb je het goed begrepen, inderdaad. Overigens moet je bij de Apple store meen ik wel vantevoren een afspraak maken met een zogenaamde Genius: http://concierge.apple.com/reservation/nl/nl/R408/techsupport

Bij de Apple store heb je een iets grotere kans dat wordt besloten je meteen een nieuwe (of refurbished) computer mee te geven in plaats van te repareren.

Bijdrager
    MacBeer2

Correct. Icentre zal de machine moeten opsturen naar hun centrale reparatiewerkplaats. De Apple Store in Amsterdam zal sneller mogen schakelen. Je moet daarvoor wel een afspraak maken zoals jf hierboven beschrijft.

Bijdrager
    Buzz

Je moet gewoon even met Apple bellen en bespreken wat voor jou de beste optie is. Zij zullen vast iets voorstellen, maar als je zelf een andere oplossing beter vindt gaan ze daar wel eens in mee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.