11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OutBite

Garantie voor bedrijf op Macbook

Hoi allemaal,

Vandaag is de batterij van mijn Macbook (wit) wederom kapot gegaan. Ik krijg een ‘X’ in het beeldscherm. Dit heb ik even terug ook al gehad.. en Apple heeft me een nieuwe batterij toegestuurd. Nu is m’n Macbook zo’n 2,5 jaar oud en staat hij op naam van de zaak.

Hoe is jullie standpunt hierover. Zou Apple een nieuwe batterij moeten geven omdat je mag verwachten dat een laptop langer meegaat?

Thanks!

Groeten,

Maarten

Bijdrager
    Josh_b

Waarschijnlijk krijg je een nieuwe, ik heb ook een 2.5 jaar oude witte macbook. En ook de mijne is kapot! Ik krijg geen X te zien, daar vroegen ze namelijk ook naar. Maar die van mij valt gewoon uit. Dus gewoon ff Apple bellen en dan kan je als het goed is een nieuwe halen bij een service provider. En als het goed is heb je binnen 40 minuten een nieuwe:P let er wel op dat ze je eigenlijk maar tot een 2 jaar oude macbook een nieuwe batterij geven, dus als het goed is verbind technical support je door met customer relations.
    Succes ermee!

Bijdrager
    palahala

Hmmm, interessant. Ik heb Apple Care, maar dat sluit de batterij leuk uit. En ik heb daarom na anderhalf jaar mooi zélf een nieuwe moeten kopen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen dus zijn!

Bijdrager
    OutBite

Bij Apple houden ze vol dat ze geen nieuwe kunnen geven om bestaande klanten met apple care in bescherming te nemen en het buiten de garantie valt van 1 jaar. Daarnaast ook nog op de naam van de zaak gekocht.. Daar kan ook een verschil in zitten. Apple geeft aan: “Dan heeft u helemaal geen garantie, dan is het echt een ander verhaal”…

Bijdrager
    Josh_b

Volgens mij ligt het ook aan het aantal cycli. Mijn batterij had er 175, dat is relatief gezien weinig. Apple gaat ervan uit dat hij minimaal 300 meekan

@OutBite
    Ik vind het raar omdat te horen, bij mij waren ze uiterst vriendelijk en vroegen ze me om te kijken of de batterij update op de macbook stond. En toen zeiden ze van ok u hebt een foutieve batterij. Ik schrijf bij uw serial nummer dat u recht heeft op een nieuwe en deze kunt u dan ophalen bij een service provider.
    Heb je alleen met technical support gesproken ? of ook met customer relations?

Bijdrager
    palahala
    ”Josh_b”

Volgens mij ligt het ook aan het aantal cycli. Mijn batterij had er 175, dat is relatief gezien weinig. Apple gaat ervan uit dat hij minimaal 300 meekan

Dat betekent dus ook dat je tijdig moet klagen — als je de afnemende capaciteit te makkelijk voor lief neemt, dan gaat het aantal cycli ook snel omhoog:-(

Overigens was (de behuizing van) mijn batterij bol geworden — hij deed het prima, maar als hij vol was dan wisselde mijn MacBook steeds tussen “Charged” en “Finishing Charge”, waarbij ook het lampje in de MagSafe knipperde tussen oranje en groen. Krijg het gevoel dat de winkel me misschien gewoon een nieuwe had moeten geven…

Bijdrager
    Josh_b

Ja door dat kalibreren heb ik ook een aantal extra cycli. En dat bol trekken is helemaal niet goed. Waarschijnlijk had je er een uit de foute serie. Stel dat hij door dat bol trekken een keer ontploft. Op youtube staat een filmpje hoe dat eruit ziet, dan kan er best wel een grote brand ontstaan. En je zult maar niet thuis zijn. Mag je van geluk spreken als je huis niet in de as ligt

Bijdrager
    OutBite

Thanks voor jullie reacties!

Nee, bij mij kan ik zelfs niet de cycli zien. Er zit volgens de macbook gewoon helemaal géén batterij in. Maar iemand ervaring met garantie voor bedrijven?

Bijdrager
    brinkey

Dat ligt volgens mij bij bedrijven anders dan bij particulieren, het consumentenrecht beschermt de particulier bij aankoop: http://www.consuwijzer.nl.
    Maar als bedrijf ga je een overeenkomst aan met een ander bedrijf, in die overeenkomst staat de garantiermijn beschreven.

Bijdrager
    MacbookTo

Dat je een nieuwe batterij kreeg heeft waarschijnlijk te maken met een serie die geleverd is met foutieve batterijen.
    Zie onderstaande link:

http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Er lopen hier trouwens al vele draadjes over. Ik viel buiten de regeling, maar heb hem toch gekregen omdat een winkel foutieve informatie verstrekt had. Dat was dus een kwestie van geluk hebben.
    Het probleem is ook dat als er een kruis door je batterij staat je ook niet meer aan kunt tonen hoe vaak hij opgeladen is. Dus kun je niets meer bewijzen.

Je kunt allerlei instanties inschakelen om je recht te halen, maar Apple is nergens bij aangesloten. Het inschakelen van een Geschillencommissie of Consumentenbond haalt niets uit. Heb ik allemaal al geprobeerd.

Bijdrager
    puntKoen

De meeste geschillencommissies en zeker de consumentenbond zijn niet van toepassing omdat het een zakelijke aankoop gaat.

En zo duur is een accu toch ook weer niet … Je hebt die hele MacBook bijna afgeschreven als het goed is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.