8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

garantie via surfspot-bestelling 3 jaar ?

Ik heb net een ongeloofwaardig verhaal gehoord bij de online apple store helpdesk
    Er werd gesuggereerd dat de aankopen via surfspot.nl 3 jaar garantie hebben.

Wie kan dit bevestigen ?Geen belachelijk dure applecare meer nodig dus.

Bijdrager
    ChrisMax

Maar het aankopen van de MAC’s etc. gaat via de Apple Online Store en daar heb je volgens mij gewoon 1 jaar standaard garantie en niet meer of minder..

Bijdrager
    bitsflew
    ”ChrisMax”

Maar het aankopen van de MAC’s etc. gaat via de Apple Online Store en daar heb je volgens mij gewoon 1 jaar standaard garantie en niet meer of minder..

De fabrieksgarantie (van Apple) is 1 jaar echter de verkoper (Apple in het geval van de AppleStore) moet zich aan de wettelijke garantietermijn houden!
    In de EU is deze minimaal 2 jaar en in Nederland in veel gevallen langer!

Zie: Consuwijzer

Bijdrager
    ChrisMax

Over dat minimaal 2 jaar garantie heb ik zoveel discussies over gelezen. Als je dat gevecht met Apple wil aan gaan moet je volgens mij wel heel veel tijd en geld over hebben om dat te kunnen winnen:x

Inactief
    Anoniem
    ”bitsflew”
    ”ChrisMax”

De fabrieksgarantie is 1 jaar echter de verkoper (Apple in het geval van de AppleStore) moet zich aan de wettelijke garantietermijn houden!
    In de EU is deze minimaal 2 jaar en in Nederlands in veel gevallen langer!

Helaas geven ze niet toe aan die garantie. Ik heb m’n imac voor 5 euro per kwartaal bij de bank verzekerd.

Bijdrager
    puntKoen
    ”bitsflew”
    ”ChrisMax”

De fabrieksgarantie is 1 jaar echter de verkoper (Apple in het geval van de AppleStore) moet zich aan de wettelijke garantietermijn houden!

Laten we deze discussie maar niet beginnen (m.i. heb je ongelijk), dat is niet relevant.

Het gaat er om of Apple 3 jaar garantie biedt in plaats van de 1 jaar die ze normaal bieden. Zou interessant zijn, maar ik vind het erg ongeloofwaardig.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Koen.”
    ”bitsflew”
    ”ChrisMax”

Laten we deze discussie maar niet beginnen (m.i. heb je ongelijk), dat is niet relevant.

Het gaat er om of Apple 3 jaar garantie biedt in plaats van de 1 jaar die ze normaal bieden. Zou interessant zijn, maar ik vind het erg ongeloofwaardig.

Verbazingwekkend hoe slecht mensen om de hoogte zijn van hun rechten.

Apple (als fabrikant) geeft maar 1 jaar garantie en daar is niets mis mee.

Echter de verkoper (toevallig ook Apple als je koopt bij de AppleStore) moet zich gewoon houden aan de wettelijke garantie bepalingen!

Voorbeeld:

Het scherm van je MacBook doet het niet meer na 2 jaar, een Duitse consument heeft pech want daar geldt alleen de EU richtlijn, echter in Nederland wordt er ook gekeken naar de te verwachten levensduur van een apparaat en die is in het geval van een laptop langer dan 2 jaar.

Conclusie: valt gewoon onder de wettelijke garantie.

Bijdrager
    puntKoen
    ”bitsflew”

Verbazingwekkend hoe slecht mensen om de hoogte zijn van hun rechten.

Apple (als fabrikant) geeft maar 1 jaar garantie en daar is niets mis mee.

Echter de verkoper (toevallig ook Apple als je koopt bij de AppleStore) moet zich gewoon houden aan de wettelijke garantie bepalingen!

Voorbeeld:

Het scherm van je MacBook doet het niet meer na 2 jaar, een Duitse consument heeft pech want daar geldt alleen de EU richtlijn, echter in Nederland wordt er ook gekeken naar de te verwachten levensduur van een apparaat en die is in het geval van een laptop langer dan 2 jaar.

Conclusie: valt gewoon onder de wettelijke garantie.

Geloof me, ik begrijp het helemaal :). Je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar je verzuimt twee belangrijke feiten te noemen: de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast (dat het apparaat al defect was bij aankoop) bij de verkoper, na die 6 maanden bij de klant. Verder: als jij na 2,5 jaar je product wilt laten repareren hoeft de verkoper dat niet kosteloos te doen, je hebt immers al een groot gedeelte van de levensduur van het product er plezier van gehad. Gedurende de Apple-garantie stelt Apple geen vragen daarover en wordt alles (uitgezonderd oneigenlijk gebruik: van de trap gooien, in water laten vallen) volledig gratis gerepareerd.

Daarom is het juist erg interessant als Apple via SurfSpot 3 jaar lang garantie biedt!
    Bovenstaande discussie is al heel erg vaak op dit forum gevoerd en herhaling lijkt me weinig zinvol. Het lijkt me beter te concentreren op de vraag of Apple inderdaad 3 jaar lang garantie biedt als via SurfSpot wordt besteld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.