9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RayOnWaX

Garantie / reparatie afhandeling iFactors

Hebben er meer mensen een ontevreden gevoel over de garantie /reparatie afhandeling van iFactors?

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    Philip Kotler

Wat betreft garantie wel. Ook zij verlenen maar 1 jaar garantie, maar daar is al veel over geschreven op OMT. Er zijn echter ook zaken die wel 2 jaar garantie geven. Qua reparatie en afhandeling, ben ik persoonlijk niet zo over te spreken. Had een probleem met m’n iMac (gele tint rond het scherm). Echter werd dit niet als een dusdanig probleem gezien door iFactors om hem op te sturen en werd het dus ook amper gezien door het personeel en dat terwijl ik en familie/vrienden het wel duidelijk zagen. Qua service dus niet hetgeen je zou verwachten van een dergelijke zaak.

Bijdrager
    RayOnWaX

Ik ben ook ontevreden over de service, arrogante telefoonservice, tenminste de twee dames die ik heb gesproken stonden niet open voor mijn klacht, MacBookPro is nu al ruim 2 weken weg en ze wachten nog op een onderdeel, eerst een software reboot in rekening gebracht a €80,- die ik zelf ook meerdere malen heb gedaan zonder resultaat. Niet de service voor een computer die rond de €2000,- kost. Software reboot hoef ik na veel geruzie trouwens niet te betalen.

Bijdrager
    MacBeer2

Tja, als je op dit forum gaat vragen naar negatieve ervaringen over welke APR dan ook dan kom je die tegen. Mensen zijn eerder geneigd de moeite te nemen om een heel verhaal over een ervaring te schrijven als die ervaring negatief is. Zo zijn er ook heel veel mensen die wél tevreden zijn over een winkel. Die hoor je alleen niet.
    Als jij het gevoel hebt dat je niet goed bent geholpen door iFactors dan meld je dat aan de vestigingsmanager. Ik ken geen enkele APR die een klacht niet serieus neemt. Wat hierin wél cruciaal is is de manier waarop je je klacht omschrijft. Maar dat geldt voor iedere winkel.
    Onthou ook dat van alle verhalen die je op dit forum en elders op internet leest nog een 2e versie is: het verhaal van de winkelier.

Succes!

Bijdrager
    brinkey

Die APR die klachten niet serieus neemt ken ik wel. Ooit eens een iMac drie keer! teruggebracht voordat onderkend werd dat de harde schijf defect was. Een excuus in de winkel kon er amper vanaf. Ook de manager die ik daarna mailde heeft nooit gereageerd.

Ik koop voortaan bij de Mediamarkt, dezelfde dozen worden er geschoven, niet tevreden omruilen en standaard twee jaar garantie.

Bijdrager
    vraptor

Ik sluit me voor de volle 100% aan bij Macbeer2.

Positieve ervaringen zijn bijna niet te vinden, en als iemand een horrorverhaal plaatst, terwijl het uiteindelijk gewoon keurig opgelost wordt, hoor je dat niet.

Iedere winkel heeft ook ontevreden klanten. Zo ben ik er zelf een van de mediamarkt. Zoals brinkey het een voordeel vindt dat je de kans loopt een al gebruikte Mac te kopen, vind ik dat een groot nadeel. Hij vindt het namelijk prima dat je als je ontevreden bent, je je spulletje gewoon weer inlevert, waarna het aan iemand anders verkocht wordt. Service kennen ze mijn inziens ook niet, aangezien ze bij problemen zeggen “ga maar naar de APR in buurt, wij van de service balie zien zo’n computer met een appel dr op voor het eerst”.

Hoe dan ook, als je je slecht geholpen voelt moet je daar werk van maken, en het heeft echt geen zin om iFactors hier aan de schandpaal te nagelen.

Bijdrager
    vraptor

@brinkey, dat je 3x terug moet voordat de constatering gedaan wordt dat je schijf kapot is vind ik een beetje wazig en kan ook nooit het complete verhaal zijn.

Ieder verhaal heeft 2 kanten, zo ook die van jou. Immers, je kunt zelf aantonen dat de schijf defect is. Waarom wordt hij dan toch niet als zodanig gerepareerd? Daar is een verklaring voor, er zit daar echt niet iemand achter de balie die zegt: “inderdaad, uw schijf is kapot, maar we hebben nu even geen zin, kom later maar terug”.

Daarom hebben dit soort spookverhalen vaak geen nut, de andere kant van het verhaal hoor je niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag verder in een van de vele andere topics die nog open staan. Zie de posting van Stavos.:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.