7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    optizien

GARANTIE op een Macbook (?)

Ik heb vorig jaar bij een Apple reseller een Macbook gekocht ( 2000,00 ): Ze bieden voor alle Macbooks 3 jaar garantie aan….!!!
    Alleen toen ik vroeg om een rekening voor de zaak ( BTW) kwamen ze met maar 1 jaar op de proppen !!!
    Kan iemand mij nou vertellen hoe dat nu zit????

Bijdrager
    Shmoo

Verschil tussen consumenten + zakelijke aankopen. Google er maar eens op, het is vrij duidelijk. De wet gaat er vanuit dat als jij een bedrijf kunt runnen dat je dan minder bescherming nodig hebt op je aankomen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Klopt, het is een behoorlijke onzin ook nog.
    Bi eventuele nieuwe aankopen is er wel een oplossing, het product als privé persoon kopen.
    Ook een privé aangekochte product kan je zakelijk boeken.
    Je hebt dan het voordeel van 3 jaren en BTW.

Bijdrager
    DosEquis

Als je ZZP-er of eenmanszaak hebt, dan gewoon privé kopen. De bon kun je prima in je boekhouding verwerken, moet je de Mac natuurlijk wel zakelijk gebruiken (en dat ook aan kunnen tonen).

Bijdrager
    Hyrax

Dit geldt overal en is inderdaad een regeling van de overheid. Wees blij dat ze je erop wezen.

Bijdrager
    IGBA

Apple Care aanschaffen: kosten daarvan kun je zakelijk afschrijven.

Bijdrager
    Pivni Pes

Als je ZZP-er of eenmanszaak hebt, dan gewoon privé kopen. De bon kun je prima in je boekhouding verwerken, moet je de Mac natuurlijk wel zakelijk gebruiken (en dat ook aan kunnen tonen).

Ik weet niet of dat dit kan bij een BV, maar bij een VOF kan dit ook gewoon.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.