29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    ibendamen

garantie bij vuil onder lens iphone 5 ?

Sinds een paar dagen zit er vuil onder de lens van de iphone waardoor er vlekjes verschijnen in foto’s (midden en links van de foto ong. 7)
    Heb ik hier garantie op of kan ik hier iets tegen doen?

ps: foto is expres vaag, zo zijn de vlekjes beter zichtbaar!

Bijdrager
    lieuwex

Ik verwacht dat het geen probleem moet zijn met de garantie.

Bijdrager
    baziel

Ik heb net hetzelfde probleem!! Bijna exact dezelfde vuiligheid onder de lens!
    Ik heb nog niets ondernomen maar ga binnenkort (eind januari) eens gaan horen. Laat aub eens weten wat ze in de winkel zeggen ervan en als je een nieuwe krijgt / herstelling…

Linksonder is het te zien als je de foto opent in nieuw venster..

Bijdrager
    ibendamen

zou ik doen, doe jij dan hetzelfde?

Bijdrager
    baziel

Ja, ik ben dat van plan. Momenteel heb ik het wat druk met examens.
    Ik veronderstel dat ze in de Apple Store in Amsterdam daar gewoon omruilen voor een nieuwe? Aangezien het vuil onder de lens zit wil het toch zeggen dat het er al sinds het productieproces is?

Nog mensen met het probleem: http://www.google.be/search?q=dust%20iphone%205%20lens

Inactief
    Anoniem

Wow! Friends! Kom een kijkje nemen! Op zoek naar een uniek design accessoires of coole gadgets voor je iPhone? IPhone Accessoires absolute laagste prijs! Niet te missen! http://ytt.me/xz1SU4

Bijdrager
    ibendamen

@baziel vanmiddag heb ik contact opgenomen met de apple helpdesk. Morgen of maandag komen ze de iphone ophalen en ik krijg een nieuwe. Prima service. Zorg wel dat je je serienummer bij de hand hebt als je belt

Bijdrager
    ibendamen

@baziel vanmiddag heb ik contact opgenomen met de apple helpdesk. Morgen of maandag komen ze de iphone ophalen en ik krijg een nieuwe. Prima service. Zorg wel dat je je serienummer bij de hand hebt als je belt

Bijdrager
    baziel

Krijg je meteen een nieuwe? Of moet je enkele dagen/weken wachten op een nieuwe?
    Alvast bedankt voor de update.

Bijdrager
    ibendamen

ik kreeg mijn nieuwe iphone de volgende dag al, maar dan wel icm met applecare (twv 69).
    anders was het volgens mij 5 werkdagen ofzo, en dan heb je nog de keuze voor een leentoestel twv 29.
    bellen is sowieso gratis binnen 90 dagen na ontvangst van de iphone, probeer het zou ik zeggen.

Bijdrager
    Daantsjie
    ibendamen op 14 januari 2013

ik kreeg mijn nieuwe iphone de volgende dag al, maar dan wel icm met applecare (twv 69).
    anders was het volgens mij 5 werkdagen ofzo, en dan heb je nog de keuze voor een leentoestel twv 29.
    bellen is sowieso gratis binnen 90 dagen na ontvangst van de iphone, probeer het zou ik zeggen.

Hoe lang had jij je vorige iPhone 5?

Bijdrager
    ibendamen

besteld op ca 30 september en kreeg m binnen ca 30 november

Bijdrager
    Sufkont

Zou ik daar ook nog van kunnen profiteren?
    Heb de iphone langer dan een jaar….
    En waar zou ik me dan moeten melden?
    Of is het ook eenvoudig zelf te doen?

Bijdrager
    nicj56

Helaas apple bied maar een jaar support.

Bijdrager
    SunKeeper

Ligt er toch aan hoe oud de betreffende iPhone is.

@Sufkont
    : heb je een foto van het probleem? (met de vlek in)

Bijdrager
    nicj56

@SunKeeper:

Sufkont

Heb de iphone langer dan een jaar….

Denk dan dat die ook ouder is dan 1 jaar..

Bijdrager
    Loek1991

Ik ben een aantal maanden geleden langs geweest bij de Apple Store in Amsterdam met hetzelfde probleem met mijn iPhone 5. Het bleek uiteindelijk iets met de camera chip te zijn en ik stond een kwartier later buiten met een nieuwe.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja klopt, fail. Lezen is moeilijk.;)

Bijdrager
    nicj56

@SunKeeper, hahaha, misschien een vergrootglas of een leesbril?:P

Ik denk dat hij hier gewoon naar voor hem de dicht bij gelegen Apple Store moet, en voor nu is dat Haarlem of Amsterdam.

Bijdrager
    Sufkont

dat is vanuit zeeland nog een hele onderneming….;-)

Ik dacht eigenlijk dat Appel zijn garantie voorwaarden had aan (moeten) passen naar 2 jaar…
    vandaar dat ik dacht dat ik nog wat kans maakte
    Dan maar over op zoek voor het aanschaffen van een setje schroevendraaiers om een IPhone te openen.

Bedankt voor jullie meedenken

Gr Marco

Bijdrager
    SunKeeper

De trein die elk halfuur stopt op station Krabbendijke rijdt direct naar Amsterdam. Kost je twee uur en een kwartier.;)

Bijdrager
    Sufkont

haha, en een halve iphone aan reisgeld haha

Bijdrager
    SunKeeper

Oh wacht, je hebt geen studenten-OV meer. Never mind.:D

Bijdrager
    Pieterboy

Hey,

Heeft iemand dit nu al gedaan? Ik heb hetzelfde probleem en mijn iphone is al meer dan 1 jaar oud. Het stof is er wel al veel langer maar omdat dit bij mobistar zo lang duurt, weigerde ik te gaan. Ook omdat ik niet zonder mijn iphone kan:)
    Ik ga nu volgende week een paar dagen naar Amsterdam en ben van plan om een afspraak te maken en te vragen of er nu nog garantie op is. Het zou heel fijn zijn als ze mij natuurlijk een iphone 5s meegeven:)
    Ook de batterij gaat bij weinig gebruik soms maar een halve dag mee.. En als ik via de apple zo een diagnose laat doen zegt hij dat er een probleem is met de voeding.
    Bij iemand al gelukt om die na zo lang in te ruilen?
    Normaal moeten ze toch 2 jaar garantie geven? Staat ook zo op hun website. Maar volgens mij gaan ze daar wel wat moeilijk over doen omdat er geen iphone 5 meer te kopen is.. Maar ik ben vastberaden om het toch eens te proberen!:)

Groeten,
    Pieter

Bijdrager
    Douwie

Ja, mij is het gelukt, die van mij is omgewisseld. Ik had hem echter pas 6 maanden en ik heb hem bij de Apple store zelf gekocht.
    Je kan het in ieder geval proberen, maar een afspraak maken is wel verstandig

Bijdrager
    Pieterboy

@Douwie

Denk je dat dit ook lukt als die ouder is dan 1 jaar? Geven ze nu écht 2 jaar garantie? En kreeg jij dan een iphone 5s?

Bijdrager
    Douwie

Ik ben bang van niet..
    Hoewel er in de Europese wet staat dat de minimale garantie 2 jaar is, zegt Apple altijd dat ze maar 1 jaar geven. Alleen mensen die hun mond open trekken en gewoonweg niet weg gaan voordat hun betreffende apparaat vervangen is krijgen het wel eens voor elkaar, maar of dat voor jou de oplossing is weet ik niet. Wat ze sowieso wel kunnen doen is je apparaat omwisselen voor een bedrag van ik dacht 149,- (het bedrag weet ik niet zeker).

Nee, ik kreeg gewoon een zelfde type iPhone (iPhone 5 16GB zwart). Naast dat de iPhone 5S nog niet uit was, doen ze dat gewoon niet. In januari vorig jaar kwam ik ook in de Apple store met m’n vader voor een antenne probleem met zijn iPhone 4 16GB en deze hebben ze ook omgewisseld voor een iPhone 4 16GB.
    Let op, de iPhone 4 was toen in januari alleen te koop als 8GB configuratie, maar ze hebben dus wel 16GB varianten voor garantie dingen. Met de 5 zal dat denk ik niet anders zijn. Ik denk dat jij dus ook weer een iPhone 5 krijgt.

Bijdrager
    Pieterboy

Bedankt voor je reactie!
    Ik ga een afspraak maken en hopen dat ze die nog willen inruilen:)

Bijdrager
    Douwie

Oke, laat me weten hoe het ging, succes!;)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.