16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Gaby

Garantie: AirPort: moet opnieuw netwerk aanmaken na herstart

Ik heb pas een nieuwe iMac en na het opstarten moet ik telkens opnieuw een netwerk aanmaken. Op mijn oude iBook met dezelfde instellingen is dit niet het geval. Ik krijg het niet opgelost en wil hiermee terug naar de Apple reseller, maar omdat ik toch via ethernet verbinding maak heb ik er niet veel haast mee. Volgens de Apple reseller mag ik ook gerust aan het einde van de garantieperiode langskomen. Is dit wel een goed idee? Gaan ze dan niet moeilijk doen omdat ik het al zolang weet. Wie heeft hier ervaring mee?

Bijdrager
    mvdenberg

Het maakt niet uit wanneer je de iMac ter reparatie aanbied: maar persoonlijk zou ik dat niet in de 11e maand doen.
    Wat je zou kunnen doen is een afsrpaak maken met de technische dienst van de Apple reseller: zij bestellen van te voren vast de benodigde onderdelen. Wanneer deze binnen zijn, kom jij met de iMac zodat ze meteen kunnen beginnen. Op deze manier hoef je je mac maar 1 werkdag (of een deel ervan) te missen en niet meedere dagen/weken.

Bijdrager
    Mendoza

ik kan me niet voorstellen dat het een hardware fout is. die garantie zal dus niet zo’n vaart lopen, want daar zal het ongetwijfeld niet onder vallen.

Bijdrager
    mvdenberg

@Gaby: wat heb je allemaal ondernomen om het werkend te krijgen?
    Zoals Mendoza zegt zou het inderdaad een goede kans zijn dat het een softwarefout is. (want je kunt immers verbinding maken, totdat je het systeem herstart/uitzet).

Bijdrager
    Gaby

Ik heb dezelfde instellingen als bij mijn iBook dus lijkt me niet dat het daar aan kan liggen, daarom is het zo vreemd. Ik heb verder nog niet veel ondernomen, ik wou eigenlijk een update afwachten en eventueel daarna de boel testen bij een vriendin met een draadloos netwerk.

Een hardwarefout vermoed ik zelf ook niet want dan zou hij sowieso geen verbinding maken lijkt mij.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik zou de volgende 2 dingen doen:
    1. nieuwe user aanmaken. werkt het dan wel?
    2. de combo update van mac osx eens downloaden en deze opnieuw installeren: wellicht dat deze een aantal dingen repareert:
    http://www.apple.com/support/downloads/macosx10410comboupdatev11intel.html

Bijdrager
    Gaby

Die tweede gebruiker gaf dezelfde problemen. Ik ben nu die combo updat aan het downloaden. Heb ik die niet automatisch gekregen dan??

Bijdrager
    mvdenberg

Als het goed is, heb je die al geinstalleerd. echter, door hem nog eens te installeren kan deze bepaalde foutjes herstellen.
    En na de combo update nog even controleren of je echt alle updates hebt d.m.v. ‘software-update’ onder het appeltje.

Bijdrager
    coootju

Probeer even je schijfbevoegdheden te herstellen. Mogelijk heb je een privilegeprobleem. D.w.z. dat onderdelen van je disk niet de juiste lees/schrijf rechten hebben waardoor een voorkeur niet bewaard wordt.

succes,
    Marco

Bijdrager
    Gaby

Die update en het nieuwe account werkte niet.
    Het schijfbevoegdheden herstellen werkt ook niet. Mijn ethernetlichtje is groen, mijn airport lichtje is geel en op het moment dat ik verbinding maak (dus voor het afsluiten) dat ik verbonden met het netwerk. Airport heeft een door zichzelf toegewezen IP-adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen.
    Misschien dat dat jullie wat zegt.

Bijdrager
    mvdenberg

Ziet je airport kaart wel het draadloze netwerk? Het lijkt erop dat je er nu geen verbinding mee kunt maken. Misschien helpt het om de instellingen van je draadloze netwerk even uit je Imac te verwijderen, even te herstarten, en de instellingen opnieuw in te voeren?
    Dit alles zou ik doen met de LAN kabel (UTP kabel) verwijderd uit je mac.

Bijdrager
    Gaby

Help me even: wat is een UTP kabel????

Bijdrager
    mvdenberg

dat is je netwerkkabel.
    Wat me net nog te binnen schoot: je instellingen van je draadloosnetwerk: sla je die op onder een bepaalde naam? of laat je die bij ‘automatisch’ staan?
    Ik bedoel bij Systeemvoorkeurennetwerklocatie: automatisch (of maak je daar een eigen locatie aan)?

Bij mij werkt het bij ‘automatisch’: misschien onthoudt je mac het beter als je een locatie aanmaakt?

Bijdrager
    Gaby

Dat had ik al geprobeerd en het opnieuw aanmaken van een netwerk werkt ook niet.

Bijdrager
    hansenonline

heb je wel vol bereik met je imac?
    afgelopen jaar jad ik dit probleem ook met mijn imac, nadat deze een nieuwe power supply had gekregen werkte mijn airport niet op mijn imac en wel op mijn ibook. na een tijdje deed mijn airport het weer wel en dit was na een update(weet niet meer welke) ik kan nu weer via de imac films op de tv kijken via de kissplayer, alleen valt het signaal af en toe weg en ik denk dat mijn signaal dan geblokt wordt door een telefoon of ander netwerk bij mij in het apartementen complex.

Bijdrager
    Gaby

Volgens mij is er met mijn beteik niets aan de hand. Ik dacht zelf ook even een update af te wachten. Stelt Apple ook voor.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.