6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Timkrinkels

Garantie

Hallo allemaal,

Ik heb op 28-10-2011 een iPhone 4s 32GB bij de Ritel in Tilbrug gekocht. Pas geleden is hij gevallen en nu doet het volumeknopje (+) het niet meer. Ook kan ik deze niet indrukken. Voor de rest is de stalen zijkant beschadigd vanwege een bumper om de iPhone. Mijn vraag is, heb ik nog garantie op de iPhone. Zo ja, hoelang en waar kan ik hem laten maken. Zo nee, waar kan ik hem voor de goedkoopste prijs laten maken?

Inactief
    Anoniem

De Beperkte Garantie van Apple betreft een jaar; daar valt u op dit moment buiten. Hiernaast geniet u als consument (in Nederland en Europa) bescherming. Dit betekent dat u, binnen de termijn die redelijk voor een product als levensduur verwacht kan worden, consumentenrecht kunt claimen bij het punt van aankoop.

Dat zou dan Ritel zijn. Ritel is geen geautoriseerd verkoopspunt van iPhones (of andere servicepunten). Het is mij niet bekend hoe ze hier mee omgaan, het zal voor u waarschijnlijk wel een indicatie worden waar u in de toekomst het best een product kan kopen. Enfin, u zit in ieder geval nog in het tweede jaar, dus het is redelijk om van Ritel een (gratis!) reparatie te verwachten. Ik ga er dan wel vanuit dat het product geen val- of vochtschade heeft.

Enfin, als Ritel niet thuis geeft kunt u ofwel een rechtzaak beginnen ofwel ze aangeven dat als ze het nu netjes oplossen dat u waarschijnlijk over een tijdje uw volgende iPhone weer bij hen zult kopen. Ik weet niet hoe ontvankelijk ze daarvoor zijn. Contact met Apple heeft echter, gezien de tijd dat u buiten de garantie zit, weinig zin. De kosten via Apple zullen makkelijk rond de 200 euro kosten. Dan hebt u natuurlijk wel 90 dagen hardware ondersteuning mocht er daarna weer een defect zijn.

Bijdrager
    Moriarty

Toch even iets beter lezen…

Toestel is gevallen en als gevolg daarvan zijn er problemen ontstaan.

Bij ‘customer abuse’ is er nooit sprake van garantie, wellicht moet je je inboedelverzekering aanspreken…

Bijdrager
    flrmarcel

Garantie claimen als je zelf een toestel hebt laten vallen?

Schade aan het toestel is door jou veroorzaakt, niet door Apple.
    Geen enkel bedrijf zal de reparatie kosteloos voor je willen uitvoeren.

Het repareren van een volumeknopje is bij meerdere plaatsen mogelijk. Google geeft voldoende antwoord op deze vraag!
    Krassen en deukjes zullen niet verdwijnen bij reparatie.

Bijdrager
    BenDover

Goedkoopste is zelf maken, ben je nog geen €10 kwijt.
    Heb bij mijn eigen iPhone de koptelefoonaansluiting vervangen en de volumeknoppen zitten aan dezelfde flatcable.

Inactief
    Anoniem
    Moriarty op 17 oktober 2013

Toch even iets beter lezen…

Point taken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.