13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    fl-ris82

Bijft garantie geldig bij tweedehands aankoop?

Hallo allemaal!
    Ik heb een vraagje over garantie.
    Ik wil graag een tweedehands macbook pro kopen.
    Bij de advertentie stond: NOG ZES MAANDEN GARANTIE.
    Nu is mijn vraag,
    is die garantie nog geldig als je het aan iemand verkoopt?
    Of heb ik dus niets aan die garantie?
    Alvast bedankt voor jullie reactie
    Gr
    Floris

Bijdrager
    Yggdrasil

Als jij die Macbook pro koopt en de verkoper kan een bewijs voorleggen waarop staat af te lezen dat het product nog onder garantie valt (een bon, kasticket, factuur, o.i.d.) behoudt het product zijn garantie. Ook als jij hem overkoopt.

Bijdrager
    hansiedejong

Je behoudt de garantie gewoon bij verkoop, je hebt dan dus nog wel gewoon 6 maanden garantie. Apple Care is ook gewoon over te geven bij bijv. verkoop.

Bijdrager
    fl-ris82

En kan ik als ik de Macbook dan heb gekocht ook nog zelf applecare erbij kopen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Als het toestel nog in garantie is kun je in het eerste jaar nog Apple Care kopen. Dit verlengt de garantieperiode tot max. 3 jaar.

Bijdrager
    fl-ris82

En de garantie die de verkoper had was geen applecare en duurde nog 6 maanden, dat betekent dus dat het nog in het eerste jaar is toch?! Dus het kan wel?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, de Macbook pro is volgens de advertentie 6 maanden oud; is dus in het eerst jaar. Verlengen via Apple Care is dus nog mogelijk.

Bijdrager
    Zodiack

Tot de laatste dag van het eerste garantiejaar kun je nog Applecare aanschaffen heb ik ooit eens gelezen.

Bijdrager
    J-P-H

Als je precies wilt weten hoe lang je nog garantie hebt kun je dat op de Apple-website checken:
    klik

Moderator
    Poezenbeest
    Niiiiiickk op 14 november 2010

Als jij die Macbook pro koopt en de verkoper kan een bewijs voorleggen waarop staat af te lezen dat het product nog onder garantie valt (een bon, kasticket, factuur, o.i.d.) behoudt het product zijn garantie. Ook als jij hem overkoopt.

Juridisch niet helemaal waar, maar wel de gangbare praktijk…

Bijdrager
    anoukane

Ik heb een tweedehands iPad gekocht.
    Geen bon, 3 maanden geleden gekocht door eigenaar.

Heb ik nog garantie of heb ik sowieso een bon nodig?

Bijdrager
    stavos

Hoe wil je, zonder bon, aantonen dat de iPad 3 maanden geleden gekocht is en dus nog recht zou hebben op garantie? Link van J-P-H gezien?

Bijdrager
    iep

Bij tweedehands is je garantie zo ver als de voordeur, ook juridisch gezien. Je bent dan overgeleverd aan de winkelier/fabrikant. Vaak is het hebben van een aankoopbewijs voldoende. Apple levert doorgaans garantie op een serienummer maar het is wel de bedoeling dat het product op jouw naam staat. Dat is het eerste wat ze willen weten als je Apple belt; staat het niet op naam dan zetten ze ‘m op dat moment op jouw naam. Als het niet op jouw naam staat levert dat natuurlijk vraagtekens op.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.