5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    piroux

Garageband11 exporteert in 24 bps ipv 25

Toen ik mijn video uit Garageband exporteerde kreeg ik de melding dat de beeldsnelheid gelijk was aan die van de originele videobeelden. Toen ik hem echter daarna importeerde in iMovie11 om er de laatste hand aan te leggen meldde IMovie dat de beeldsnelheid 24 bps was ipv 25. En dat terwijl de originele film in iMovie en met 25 bps gemaakt is.

Weet iemand hier meer van?

Als ik toch in iMovie ga werken krijg ik haperingen in de video. Ook als ik het hele project terugbreng naar 24 bps.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is de reden dat je een video bewerkt in Garageband en niet gelijk in iMovie?

Bijdrager
    TheBigZ

Wat is het aantal bps waarmee je het materiaal origineel hebt opgenomen? (Met de camera, niet met iMovie)

Bijdrager
    piroux

Hi Hans,

De video wordt bewerkt in iMovie. Daarna zetten we er met garageband een nieuwe geluidstrack onder die bestaat uit wel 30 live in Garageband ingespeelde stukjes. Dat is flink passen en meten. Aan het begin en eind van de video-teaser moest zo’n 3 seconden zwart verwijderd worden en dat is het makkelijkst in iMovie.

Bijdrager
    piroux

Hi TheBigZ,

De camera is een moderne JVC Everio HD videocamera, dus ik neem aan dat dat PAL 25 bps is. Ik heb mijn camera niet ingesteld op Cinema-modus die 24 bps is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.