4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macdaddy

garageband, wav file

Ik heb hier al een draadje over lopen maar daar kreeg ik niet het bevredigende antwoord! Laat ik de vraag anders formuleren: Kun je WAV files gebruiken in garageband. Zo ja, En hoe?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

Omzetten naar AIF, Mp3 of AAC (met iTunes of QuickTime Pro) en dan importeren kan wel.

Hoewel… Apple zegt dit:
    You can add a loop or other audio file (in AIFF, WAV, or MP3 format) to a song by dragging it directly from the Finder to the timeline. You can drag the audio file either to a Real Instrument track or to an empty area below the existing tracks.

When you add an MP3 file by dragging it to the timeline, the file is converted to an AIFF file which is stored as part of the song.

Kijk ook eens in dit forum:
    http://www.macjams.com/forum/viewtopic.php?forum=1&showtopic=127

Alle ‘wav’s’ die ik heb geprobeerd, kregen in Garageband de melding dat ze een ‘8-bits structuur’ hadden en niet ge├»mporteerd konden worden (werkt een 16-bits .wav dan wel?). Een wav op iTunes slepen en dan omzetten naar AAC, gaat echter probleemloos. Deze wordt dan gewoon door Garageband geaccepteerd.

Bijdrager
    macdaddy

Kijk, nou komen we ergens!!!! Ik ben tevreden, en ik ken weer verder prutsen! Dank u Karel kerel!

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Mooi programma, dat Garageband. Ik ben er nog steeds heel enthousiast over. :P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.