7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Garageband vraagjes

Hee,

Ik heb een paar vraagjes over Garageband ’09:
    1. Hoe kan ik een opname verwijderen die ik heb opgenomen bij de gitaarlessen?
    2. Als ik een acoustische gitaar opneem via mijn MacBook klinkt dit erg beroerd, wat kan het probleem zijn? Ik bedoel dan dat het veel minder mooi klinkt dan in het echt.

Alvast bedankt!:)

Greetz. iPJ!

Bijdrager
    iPrincess

1) Staat onder muziek > Garageband > ‘bestandje’
    2) Geen verstand van, maar als we met muziek gitaren en dergelijke opnemen is het geluid ook niet helemaal geweldig.

Bijdrager
    prullenbak

1. Zoals hierboven
    2. Een semi-akoestische gitaar via een kabeltje, of gewoon een normale via de microfoon?

Bijdrager
    iPJ
    ”prullenbak”

of gewoon een normale via de microfoon?

Bedoel je de microfoon van de Mac? Die gebruik ik nu ook alleen die klinkt zo beroerd.

Bijdrager
    prullenbak
    ”iPJ”
    ”prullenbak”

Bedoel je de microfoon van de Mac? Die gebruik ik nu ook alleen die klinkt zo beroerd.

Nee het was een vraag. Wat je precies probeert te doen.

Als je nu de microfoon van je mac gebruikt, kan het inderdaad kloppen dat het beroerd klinkt. Er is met een bepaalde afstand en een beetje spelen met opnamevolumes en dergelijke iets fatsoenlijks van te maken (voor huis tuin en keukengebruik ok, zeg maar). Wil je betere resultaten is een goede microfoon aan te raden.

Bijdrager
    iPJ
    ”prullenbak”
    ”iPJ”
    ”prullenbak”

Nee het was een vraag. Wat je precies probeert te doen.

Als je nu de microfoon van je mac gebruikt, kan het inderdaad kloppen dat het beroerd klinkt. Er is met een bepaalde afstand en een beetje spelen met opnamevolumes en dergelijke iets fatsoenlijks van te maken (voor huis tuin en keukengebruik ok, zeg maar). Wil je betere resultaten is een goede microfoon aan te raden.

Oke ik weet genoeg, maar wat is die afstand ongeveer om op te nemen?

Bijdrager
    prullenbak

Dat verschilt (per kamer, per gitaar, opnamevolume, enzovoorts). Dat moet je gewoon zelf uitdokteren. Begrijp goed dat het microfoontje in je macbook niet heel geweldig is en voornamelijk gemaakt voor spraak. De kwaliteit die je zo gaat behalen zal dus niet fantastisch zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.