5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Matthias91

Garageband voor beginners

Hallo
    Ik zou graag wat proberen muziek te maken op mijn mac. Daar ik dus een absolute beginner ben, ben ik van plan dit met garageband te doen. Ik heb er al wat mee gespeeld, mijn elektrische gitaar er mee opgenomen, maar ik zou nu graag wat meer house/electro (of wat anders, termen voor muziekgenres zijn volgens mij niet zo belangrijk) muziek proberen te maken. Als beginner heb ik dus geen keyboard en gebruik ik dus mijn toetsenbord hiervoor. Ik merk echter dat dit niet perfect reageert op hoe ik de toetsen indruk: een hele kleine vertraging. Wat is hiervan de oorzaak en is er een oplossing voor?
    Daarnaast zijn alle andere tips en dergelijke om beginners vooruit te helpen welkom:)

Inactief
    Anoniem

Hier en hier al gekeken?

Bijdrager
    Evil Otto

Een oplossing:

Systeemvoorkeuren->Toetsenbord->Repeteervertraging->Uit.

Niet super, maar het werkt. Dat met muzikaal typen is sowieso gekloot, dus het beste is om gewoon een midi controller te gebruiken.

Bijdrager
    Matthias91

Bedankt! De Repeteervertraging uitzetten helpt wel wat, maar inderdaad het blijft absoluut niet ideaal:p
    Ik heb in apple store gekeken bij muziekproductie en AKAI Laptop Pad Controller en Laptop Performance Keyboard lijken me de eenvoudigste modellen? Waarvan pad controller meer voor beats is en keyboard voor melodietjes?

Is het mogelijk om met één van deze twee toestellen een degelijk liedje te maken?

Bijdrager
    Dagaloni

In de voorkeuren van Garageband kan je ook instellen of je een grote of een kleine buffergrote wil. Een kleine buffergrote wordt aangeraden voor live spelen, en dat wil jij. Volgens mij is dat ook een oplossing.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.