3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis

GarageBand trekt nummer niet??

Hallo,

Ik heb een klein probleem met GarageBand, het zit zo..
    Ben bezig met een nieuw nummer en gebruik redelijk veel effecten in het nummer.
    Als ik het nummer exporteer of afspeel komt er een geluid waardoor je zou denken dat de audio corrupt is.. is dit op te lossen zonder de effecten weg te halen?
    Ik gebruik een 1.42 Ghz eMac met 1 GB geheugen.

Groetjes,
    Dennis

Bijdrager
    marcz

Bij Garagebandvoorkeuren instellen:

Audio/Midi -> maximum aantal sporen

En bij geavanceerd kun je ook nog wat instellingen proberen.

By systeemvoorkeuren instellen:

Energiestand -> Opties -> Processorsnelheid Hoogst

Dat is wat ik doe om met Garageband op een powerbook (1.33 Ghz) te werken en waarbij ik ongeveer 6-8 sporen maximaal draaiende kan krijgen.
    Op mijn DP G4 1.25 Ghz kan ik ongeveer 12 sporen samen laten werken, maar het hangt inderdaad af van de hoeveelheid effecten.

Je zou ook eerst een track helemaal af kunnen maken en die dan exporteren waarna je hem weer importeert als audiotrack. Je kunt er dan niets meer aan veranderen, maar hij legt niet veel beslag op je processor.

Als je serieus werk wilt doen zou ik overstappen op Logic, daarbij kun je ook de Appleloops blijven gebruiken, maar het aantal mogelijkheden is veel groter en logic gaat heel wat effectiever met je processor om.

Marc.

Bijdrager
    Jem555

Je kunt ook een aantal tracks waarop veel effecten zitten op ‘slot’ zetten. Daarvoor klik je uiteraard op het slotje. Die track wordt dan tijdelijk weggeschreven, waardoor de processorbehoefte wat afneemt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.