4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MYLA

Garageband stuk inkorten

Ik gebruik af en toe (een oudere versie van de) Garageband en heb nauwelijks ervaring. Ik heb een muziekstuk met verschillende sporen gemaakt. Tussen twee stukken muziek heb ik echter teveel ruimte gelaten. Ik zou het rechtermuziekstuk makkelijk naar het linker stuk kunnen slepen en zo de loze ruimte (van ca. 1 minuut) kleiner maken, maar er zijn 3 sporen die dan naar links moeten en die sporen luisteren nogal nauw. Als ik ze los van elkaar naar links versleep, verschuift de afstemming onderling en klopt het niet meer (gaat om ingezongen lied plus bijbehorende muziek). Het liefst wil ik dus van die 4 minuten loze ruimte die er nu is, 1 minuut loze ruimte af halen (die loze ruimte heb ik nodig en moet wel blijven, alleen dus korter). Hoe kan ik nu dat stuk ‘niets’ inkorten? Hoe ik muziekstukken en sporen e.d. in moet korten, weet ik. Maar ik weet niet hoe ik – als er niets staat – daar dan 1 minuut uit kan halen.

Bijdrager
    Rickje

Hoe ik dat jaren geleden deed:

Het gehele stuk aan de rechterzijde selecteren. Dit kan door met de muis te klikken en om alle loopjes en muziek rechts heen te slepen. En wanneer alles geselcteerd is kun je zo een geselecteerd stuk aanklikken en meteen slepen/verplaatsen naar links.

Mac is ‘drag & drop’. Vaak simpeler dan je denkt.

Bijdrager
    MYLA

Dank Rickje! Ik heb het nu per ongeluk o.b.v. jouw aanwijzingen voor elkaar gekregen. D.w.z.: eerst met shift ingedrukt de vier fragmenten rechts geselecteerd, vervolgens in menu KNIP, toen met cursor naar plek waar alles heen moest (1 minuut naar links) en daar PLAK. Inderdaad simpeler dan ik dacht:-)

Bijdrager
    MYLA

Helaas, te simpel gedacht? Om een of andere voor mij onduidelijke reden begint hij nu steeds met het afspelen op 5:54, het moment van het aangepaste stukje muziek. Ook bij “delen” met Itunes is de start op 5 min 54. Ik zal vast wel iets aan of uit gezet hebben. Maar weer puzzelen, ben ik bang.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.