6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ControlAltDelete

Garageband optimaliseren

Goedemorgen,

Ik gebruik Apple’s Garageband eigenlijk vrijwel nooit. Ooit in het verleden weleens mee zitten spelen voor de lol. Nu blijkt dat dit spelen mij meer dan 12GB aan opslagruimte kost. Nu wil ik niet gelijk heel Garageband verwijderen, maar het zou fijn om overtollige loops e.d. te verwijderen. Maar wel zo, dat ik ze gemakkelijk opnieuw kan downloaden voor het geval ik mij bedenk of een nieuwe hobby start:)

Ik begreep dat de onderstaande mappen gebruikt worden door Garageband. Kan ik deze nou probleemloos verwijderen?
    Macintosh HD/Library/Application Support/GarageBand (2,73 GB)
    Macintosh HD/Library/Application Support/Logic (8,65 GB)
    Macintosh HD/Library/Audio/Apple Loops (1,13 GB)

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Jammer dat niemand jouw vraag beantwoordt; ik zou ook graag het antwoord willen weten…

Bijdrager
    KarelWillem

Macintosh HD/Library/Application Support/GarageBand

Als je deze weghaalt functioneert Garageband niet meer.

Macintosh HD/Library/Application Support/Logic (8,65 GB)

Als je deze weghaalt heb je geen samples (en instrumenten) meer in Garageband.
    Wellicht kun je wel in de map kijken of er delen weg kunnen.

Macintosh HD/Library/Audio/Apple Loops

Als je deze laat staan, maar leeg maakt, kun je Garageband gewoon blijven gebruiken, maar heb je (uiteraard) geen loops meer.

Bijdrager
    Psmiles

Je kunt een truc toepassen door de mappen met instrumenten en samples naar een externe schijf te kopiëren, en daar vervolgens aliassen van te maken. Vervolgens wis je de mappen in de bibliotheek en vervang je ze door de aliassen. Voor de zekerheid haal je het woord alias weg uit de bestandsnamen van de aliassen.
    Werkt prima.

En volgens mij kun je zo ook de Loops op een andere schijf zetten.

Bijdrager
    ControlAltDelete

Bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk niet alleen deze 3 mappen verwijderd, maar ook de Garageband app zelf ook. Daarna heb ik de app weer opnieuw geïnstalleerd via de App Store. Nu heb ik alles weer, maar dan in minimale vorm. Alle mappen komen wel terug, maar het heeft toch bijna 9GB aan vrije ruimte opgeleverd.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is ook een optie. Want pas daarna vraagt Garageband of je de extra content wil downloaden. Wat je dan dus niet doet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.