7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Garageband/ Microphone hoe hoor ik mezelf?

Hallo,
    Hoe kan ik mezelf over de speakers horen als ik een microfone aansluit op mijn MAC?
    Tot dusver kan ik wel zien dat er input is, maar het niet horen. Alleen na opname en afspelen (garageband)… kan ik het horen.

Hoe kan ik het geluid ‘live’ monitoren?

thanks

Moderator
    Koen van Tongeren

En het antwoord is dan ook: bij de monitor!:-) In de Spporinfobalk (rechts) zie je een optie ‘Monitor:’ met een uitklapmenu er achter.

Bijdrager
    LEXY

Reken wel op een beetje latency=vertraging!

Bijdrager
    Martin7

even een vervolgvraagje..

hoe kan ik het line-in signaal over mn macbook (interne) speakers beluisteren..

in garageband krijg ik wel de interne microfoon over de speakers (dus hoor mezelf), maar ik kan nergens de optie vinden om de line-in (waaraan ik een telefoon heb hangen) te beluisteren..

thanks in advance!

Bijdrager
    Martin7

nevermind… progje gevonden..

LineIn, freeware, simpel, doeltreffend.. je line-in signaal door je speakers

http://www.rogueamoeba.com/freebies/

Bijdrager
    Jane Crezee

Hoi Martin,
    Ik zag je berichtje van enige tijd geleden en heb ook alles al geprobeert. ,
    Ik heb Lineln gedownload en in programma’s gedropt, maar er gebeurt nog niets, nog steeds geen geluid uit de microfoon, heb ik het misschien op de verkeerde plek gezet?

groet,
    jane

Bijdrager
    Martin7

hello,

was nog geabonneerd op het onderwerp:-)

als je het programmatje opent krijg je een venster..
    hier kun je aankiezen wat je als bron wilt hebben en waarnaar je het geluid afgespeeld wilt hebben..
    vervolgens klik je op “pass thru” en dan doet ie het!!!

succes en let me know if it works!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.