19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-Freak

Garageband-lied op de markt brengen ?

Even een klein vraagje tussendoor, kwam even in me op.

Stel dat men nu in Garageband een lied maakt, met bevoorbeeld enkel en alleen de samples die voorhanden zijn in Garageband, zou men dat dan op de markt mogen brengen ?

Alvast bedankt. :wink:

Bijdrager
    Turbanus

:? Alles mag op de markt worden gebracht……

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Turbanus”

:? Alles mag op de markt worden gebracht……

Oke, zal ik het anders formuleren.

Is het legaal en indien ja, zijn er dan bevoorbeeld kosten aan verbonden voor Apple ofzo ?

Bijdrager
    christiaan1985

zoiets zouden ze in iTunes moeten bouwen, een plek waar beginnende artiesten hun muziek te koop aan kunnen bieden.

Bijdrager
    deSpaanseRente

het zijn royalty-free loops

dus ja.

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Lord_spianoman”

het zijn royalty-free loops

dus ja.

Dat is een antwoord. Hoop wel dat je weten van een betrouwbare bron komt.

Bedankt. :)

Bijdrager
    mekker
    ”apple”

Using royalty-free loops in GarageBand with commercial work
    Learn about the usage of royalty-free loops in GarageBand on commercial songs, multimedia presentations, videos, and animations.

The GarageBand software license agreement says:

“GarageBand Software. You may use the Apple and third party audio loop content (Audio Content), contained in or otherwise included with the Apple Software, on a royalty-free basis, to create your own original music compositions or audio projects. You may broadcast and/or distribute your own music compositions or audio projects that were created using the Audio Content, however, individual audio loops may not be commercially or otherwise distributed on a standalone basis, nor may they be repackaged in whole or in part as audio samples, sound effects or music beds.”

So don’t worry, you can make commercial music with GarageBand, you just can’t distribute the loops as loops.

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”mekker”
    ”apple”

Using royalty-free loops in GarageBand with commercial work
    Learn about the usage of royalty-free loops in GarageBand on commercial songs, multimedia presentations, videos, and animations.

The GarageBand software license agreement says:

“GarageBand Software. You may use the Apple and third party audio loop content (Audio Content), contained in or otherwise included with the Apple Software, on a royalty-free basis, to create your own original music compositions or audio projects. You may broadcast and/or distribute your own music compositions or audio projects that were created using the Audio Content, however, individual audio loops may not be commercially or otherwise distributed on a standalone basis, nor may they be repackaged in whole or in part as audio samples, sound effects or music beds.”

So don’t worry, you can make commercial music with GarageBand, you just can’t distribute the loops as loops.

Dus dat is een ‘ja’ veronderstel ik. :oops:

Inactief
    Anoniem

Het antwoord is inderdaad: ja.

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Zakske”

Het antwoord is inderdaad: ja.

Sorry voor mijn onnozelheid, wou zo wat zeker zijn.

Bedankt aan iedereen hier voor het antwoorden, nog een fijne avond verder. :)

Bijdrager
    Barney1985

Laat eens horen dan ?:P

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Barney1985″

Laat eens horen dan ?:P

Not yet, not yet ! :P

Heb nog wat werk eraan. Komt nog een lekker vrouwelijke vocal in enzovoort, maar een kameraad van mij werkt voor een platenlabel en was al wat onder de indruk, dus ben benieuwd, ‘binnenkort’ misschien wel een vinyl van mij in de winkel. :P

Inactief
    Anoniem
    ”Mac-Freak”

’binnenkort’ misschien wel een vinyl van mij in de winkel.

Vinyl is niet meer van deze tijd. Je kunt het beter via de iTunes Store proberen… levert je veel meer geld op per verkocht nummer.

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Zakske”
    ”Mac-Freak”

’binnenkort’ misschien wel een vinyl van mij in de winkel.

Vinyl is niet meer van deze tijd. Je kunt het beter via de iTunes Store proberen… levert je veel meer geld op per verkocht nummer.

Of beide ? Misschien … :oops:

Inactief
    Anoniem

Tja… digitaal heeft het voordeel dat je bijna geen kosten hebt. Maak je nummer, lever het aan met iTunes Producer (gratis prog van Apple)… en procentueel betalen het meeste aan de artiest.

Vinyl is natuurlijk “echter”, maar het kost nogal wat en je loopt risico met je voorraad, je distributiekanaal en nog veel meer.

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Zakske”

Tja… digitaal heeft het voordeel dat je bijna geen kosten hebt. Maak je nummer, lever het aan met iTunes Producer (gratis prog van Apple)… en procentueel betalen het meeste aan de artiest.

Kan je daar is dieper op ingaan misschien aub ? :oops:

Bijdrager
    bass_fish

lijkt me vrij duidelijk toch?

maar goed, nadeel is en blijft(hoe je het ook aan de man brengt) je bent een onbekende artiest en zullen de meeste mensen je gewoon voorbij lopen/klikken… tenzij je OF vreselijk goed bent OF een hele goede marketing hebt, of natuurlijk beide…

Bijdrager
    fuen

Vraagje tussendoor, past er wel een beetje bij: kan ik jongeren ook op iTunes benaderen? En dan bedoel ik in het bijzonder een beetje de ‘jump-generatie’.

iTunes is namelijk een geweldige plaats, en met al die iPods… Maar ik weet niet of er ook wel zoveel in de iTunes store wordt gekocht?

Bijdrager
    TimL

Denk eerder dat je je moet afvragen, Mac-Freak, of je wel serieus genomen wordt als je enkel en alleen loops achter elkaar gooit om een nummer te maken. Het is eigenlijk het simpelste wat er is, voorgekauwde loops in een rijtje gooien. Als je echt zelf nummers in elkaar wilt bouwen en deze ook wilt uitbrengen, zou ik Logic aanschaffen. Want als een platenbaas aan jou vraagt hoe jij dat nummer hebt gemaakt en jij antwoordt dat je allemaal loops hebt gebruikt, dan gaan ze nogal twijfelen aan je kwaliteiten.

Lijkt mij.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.