5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Garageband en nummer verknippen , kan dat ???

Hallo daar, ik heb een oud nummer als mp3 op de tijdlijn van garageband gegooid en wil die graag editen , door er een paar stukjes uit te knippen, maar nu kom ik er achter dat ik de plek waar ik wil knippen helemaal niet precies aan kan geven, is dat omdat GB met loops werkt en eigenlijk niet gebruikt kan worden voor editten van een nummer?

Verder kom ik erachter dat ik die mp3, die volgens de Help , auto word omgezet naar aiff als je m op de tijdlijn gooit, bij het afspelen compleet de mist in loopt en overslaat en weet ik het wat, en gezien ik een dual 2,7 heb met 2,5 gig ram , zal dat toch niet aan mijn machine liggen lijkt mij, is dit te verklaren ?

Bijdrager
    Mattnh

Ik zou zo wie zo, als je dan echt mp3 als basismateriaal hebt, dit in QT oid omzetten naar .aiff.
    Qua looping gedoe in GB weet ik niets.
    Maar wellicht kan je dit uitzetten?
    Of proberen de sequenser naar het aantal bpm te zetten van je deuntje?

Ben zelf meer een Logic gebruiker…

Bijdrager
    iAgree

Ja logik zou waarschijnlijk veel geschikter zijn hiervoor maar dat heb ik helaas niet, zal nog eens proberen het zelf in aiff om te zettenen dan in te laden idd , alhoewel GB dat volgens de handleiding zelf zou moeten doen maar goed.

Bijdrager
    sjonnie

Gargeband werkt niet “met” maar “ook met” loops.
    Ik gebruik Garageband zonder loops.
    Editen wil prima.
    Waarschijnlijk heb je onder “regelaars ” “op raster” aangevinkt. Als je die wegvinkt dan kun je de tijdlijn overal zetten waar je wilt en met appeltje -T kun je dan knippen. Wat betreft het niet niet juist omzetten naar aiff weet ik het niet. Misschien kun je proberen om de MP3 zelf eerst in iTunes om te zetten naar AIFF en dan die AIFF in Garegeband gebruiken.

Succes!

Bijdrager
    iAgree

Ok ik zal eens kijken binnen die instellingen want ik hoop dat het idd gewoon kan met GB zou dat progje graag voor dat soort dingen gebruiken, bedankt voor de tip.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.