7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    proud

garageband & airtunes

Hallo,

Ik vraag me af of je terwijl je in garagband werkt je geluid meteen kan
    streamen naar airport express, dus dat het meteen op mijn stereo afspeelt
    via airtunes.

thanx.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

D.w.z. het kàn wel (met het programma AirFoil), maar je wilt het niet.

Geluid wordt met vertraging doorgestuurd nml. En dat speelt héél vreemd, dat kan ik je zeggen.

Bijdrager
    proud

merci !

gr

Bijdrager
    foobar
    ”KarelWillem”

Nee.

D.w.z. het kàn wel (met het programma AirFoil), maar je wilt het niet.

Geluid wordt met vertraging doorgestuurd nml. En dat speelt héél vreemd, dat kan ik je zeggen.

Je bedoelt dus dat iTunes daarmee rekening houdt en dus bijvoorbeeld 2.45 weergeeft, terwijl jij 2.45 hoort, maar terwijl hij 2.50 al verstuurd heeft (bijvoorbeeld)?
    en dat Garageband daarmee geen rekening houdt en dat je ziet dat hij op 2.55 zit, maar dat je het geluid van 2.45 hoort?

Bijdrager
    KarelWillem

Een lollige manier van omschrijven. Ik snap er alleen helemaal niets van.
    Vind je niet erg toch?

iTunes houdt helemaal nergens rekening mee.

Je start een nummer en tussen het moment dat dat nummer start en het moment dat jij HOORT dat dat nummer start zit een bepaalde vertraging als je gebruik maakt van de Airport Express en Airtunes. Jij klikt dus op ‘play’ en pas 5 seconden later hoor je dat het nummer begint. Die 5 seconden verschil blijft dus ook de buffer bij het versturen van nieuwe informatie van iTunes naar de Express.

Zou je dit bij Garageband bij het afspelen van een nummer zo gebruiken, dan is er niets aan de hand. Er is alleen een lichte vertraging in het starten. Ga je dit gebruiken bij het live spelen, dan heb je wel een groot probleem. Elke noot die je aanslaat krijgt dus die vertraging. Jij bent dus een hele toonladder verder als je de eerste noot hoort. Dat werkt dus niet.

Bijdrager
    foobar

met die nummertjes bedoel ik de gespeelde tijd;) (2.45 = 2 minuten en 45 seconden gespeeld)

maar ik dacht dat iTunes met airTunes daarmee rekening hield en dus in zijn tijd-balk liet zien wat jij hoort en niet wat hij heeft verstuurd (dat is namelijk al verder)

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, on that bicycle. :wink:

Ja, dat is inderdaad wel zo nu ik het eens goed bekijk.
    Het duurt even voor iTunes begint af te tellen.
    En dat is precies de tijd die het nodig heeft om de eerste streaming te doen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.