4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ostinato

Gametip: Starbound

http://playstarbound.com/

2D sidescroller, builder, exploration

Je poppetje is met zijn ruimteschip gestrand op een onbekende planeet. Je hebt geen brandstof. Aan jou de taak om grondstoffen te vinden en gereedschappen en wapens te maken. Brandstof, voedsel, bouwmaterialen. Je zult een schuilplaats moeten bouwen, vooral voor de aardedonkere nacht. Overal lopen monsters rond. Mijnen graven op zoek naar erts. Je armor verbeteren. Als je eenmaal genoeg brandstof hebt, kun je het heelal gaan verkennen met je schip.

Het heelal bestaat uit honderden procedureel gegeneerde planeten, sterren en sterrenstelsels. Het spel heeft een verhaallijn, maar je bent vrij in wat je doet.

Ik heb er dit weekend wat uurtjes ingestopt en ik vind het geniaal.

Oh en het heeft ook een multiplayer. Dingen die je in multiplayer verdient, hou je beschikbaar voor singleplayer. Je kan dus in feite naadloos overschakelen tussen single en multi en bijvoorbeeld vrienden helpen met een moeilijke boss.

Ik denk dat dit spel heel groot gaat worden. En het is dus ook voor de Mac (zelfs voor Linux).

Het is nu nog in Bèta en het spel is nog lang niet klaar, maar absoluut al wel speelbaar. Voor €15 doe je mee in de bèta en krijg je de full version als het spel af is.

Bijdrager
    Apple Focus

De reacties /filmpjes op YouTube zijn er ook wel positief over.

Bijdrager
    Ostinato

Hier een leuk artikeltje met wat eerste indrukken van Starbound:

Impressions: Starbound

Bijdrager
    Apple Focus

Hier is ook een leuke eerste indruk van een youtube’r

Ik kijk redelijk veel van deze youtube’r vind zen video’s altijd wel leuk. Misschien kun je eens een kijkje nemen op zijn kanaal. Hij speelt veel verschillende spellen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.