8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    LHJ

Games … Parallels of Bootcamp?

Hallo!

ik zit met de volgende situatie:
    ik heb parallels en bootcamp geinstalleerd (misschien een beetje dubbel op maar beter teveel dan te weinig zeg ik altijd maar) en nu is het zo dat windows XP via parallels veel lekkerder loopt dan via bootcamp. Als ik hem namelijk via parallels opstart loopt hij via een simulatie gewoon op de orginele drivers van OSX (of iets in die trant) en op de 1 of andere manier krijg ik de drivers voor de bootcamp versie niet geinstalleerd omdat ik altijd net tegen het einde een foutmelding krijg waarmee hij doodleuk vermeld dat er gewoon iets mis was en hij daarom maar helemaal geen drivers heeft geinstalleerd wat dus als gevolg heeft dat ik geen geluid af kan spelen en het beeld (zelfs bij het slepen van een venster) schokkerig loopt.
    Nou, om dan nu bij de kern van mijn vraag te komen..
    is het verstandig om spellen via Parallels te gaan spelen of is het aan te raden op zoek te gaan voor een driveroplossing voor Bootcamp? Enig prestatieverschil zal er natuurlijk inzitten maar ik weet niet tot in hoeverre dit opgaat. Het viel me al op dat windows via parallels alleen de secundaire core gebruikt en je dus eigenlijk de prestaties van een single core hebt bij veel eisende processen. Percentage gebruik van het ramgeheugen is ook in te stellen maar verder dan 75% zal ik niet kunnen gaan. Aan de andere kant werkt parallels met een simulatieversnelling wat de boel dus weer wat soepeler maakt. Zoals jullie zien, het is een beetje afwegen en ik kom er niet helemaal uit, dus bij deze: wat is de algemene mening??

Het gaat om een iMac 20″ met 1gbram en 128mb videogeheugen en mijn doel is om uiteindelijk oblivion te kunnen spelen. Theoretisch gezien is het mogelijk alleen moet ik nog even over deze drempel heen.

Reacties?? Dankuwel!

Bijdrager
    Sentitel

Parallels is nog niet goed genoeg om 3D applicaties (waaronder Games) goed te kunnen draaien. Ik denk dat het verstandig is om Windows opnieuw te installeren via bootcamp (Eerst partitie verwijderen en weer opnieuw aanmaken). Had ik ook gedaan en toen deed mijn WMM het ook.;)

Bijdrager
    Griffendahl
    ”LarsAlleleijn”

Het gaat om een iMac 20″ met 1gbram en 128mb videogeheugen en mijn doel is om uiteindelijk oblivion te kunnen spelen. Theoretisch gezien is het mogelijk alleen moet ik nog even over deze drempel heen.

Op mijn iMac 20″ Core Duo 2.0, met 256 Mb video en 1,5 Gb ram draaide het maar matig, dat spel vraagt echt waanzinnig veel van je computer… ZIet er mooi uit, maar ik vond het niet de moeite waard omdat de performance suckt…

En idd, Parallels heeft tot dusverre nog geen 3D ondersteuning, ze zijn hier dacht ik wel mee bezig, maar op het moment is het nog niet beschikbaar, dus spelen zul je met bootcamp moeten doen.

Bijdrager
    AdriaanB

Ik speel op mijn iMac intel (specs in sig) vloeiend BF: 2142 met BootCamp

Bijdrager
    LHJ

oke! in ieder geval heel erg bedankt.. ik ga XP nog eens opnieuw installeren dan:|

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Mischien dat het in de nabije toekomst mogelijk gaat worden, als je deze twee artikelen leest…

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=14462
    http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=14512

Maar eerst zien dan geloven…. Bovendien zal je over een gigantische hoeveelheid RAM moeten beschikken om dit werkbaar te maken lijkt mij (osX + WindowxXP + game). En dan nog krijg je volgens mij nooit native (lees bootcamp) performance…

Bijdrager
    Electr0n

Naja ik draai op mijn iMac (Specs zie onderschift) via bootcamp CS:Source en dat draaid vloeiend desnondanks dat alels op High staat en de hoogste resolutie.

Dus ik raad je bootcamp aan!

Bijdrager
    RPGboy

en dat is ook nog is gratis!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.